۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۲
کد خبر: 85097780
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قدردانی در مراغه به رسم بوسه بر دستان پینه‌بسته

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۲
کد خبر: 85097780
قدردانی در مراغه به رسم بوسه بر دستان پینه‌بسته

مراغه- ایرنا- امسال برای نخستین‌بار آیینی برای قدردانی از کارگران مجموعه مدیریت شهری مراغه ترتیب داده شد؛ البته نه در شهرداری بلکه با ابتکار سپاه و مشارکت شورای اسلامی شهر، تا رسم «بوسه بر دستان پینه‌بسته کارگران» یادآوری شود. 

به گزارش ایرنا «رسول گرامی اسلام (ص) بر اساس آنچه که در صفحه ۵۲۶ از جلد سوم دانشنامه «قرآن و حدیث» نیز درج شده است، در حرکتی زیبا و با بوسیدن دستان یک کارگر، اینگونه فرموده بودند: این، دستی است که آتش (دوزخ) به آن نمی‌رسد».

حدیثی که برای توجه به اهمیت کار و کارگر در اسلام کفایت می‌کند و برگزاری آیین قدردانی از کارگران مدیریت شهری مراغه در یک نهاد انقلابی نیز بر همین موضوع تکیه داشت.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه می‌گوید: برای بزرگداشت روز جهانی کارگر در شهرستان‌های مختلف اغلب از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی قدردانی می‌شود اما قشری که در کف خیابان و نقطه‌به‌نقطه شهر زحمت می‌کشند، گاهی فراموش می‌شوند.

سرهنگ یحیی حیدری با تاکید بر اینکه کارگران مجموعه مدیریت شهری نویدبخش طراوت، نظافت و سرزندگی هستند، اضافه کرد: برای توجه به اهمیت کار کارگران مجموعه مدیریت شهری همین بس که روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن زباله از سطح شهر مراغه جمع‌آوری می‌شود.

آیا می‌دانید روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن زباله از سطح شهر مراغه جمع‌آوری می‌شود؟

وی به نقش کارگران مدیریت شهری در رسیدگی به فضای سبز، نظافت معابر و سایر زمینه‌ها هم اشاره کرد و ضمن مقایسه دیدگاه اسلام و غرب به مقوله کار، افزود: امام علی (ع) بهترین تفریح را کار می‌داند اما در تفکر غربی، کار به عنوان شرّی واجب تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل است که وقتی یک کارگر شهرداری بسته‌ای با ارزش یا یک قطعه طلا از روی زمین پیدا می‌کند، دربه‌در به دنبال صاحب اصلی آن راه می‌افتد و حرکت‌های اینچنینی کارگران شهرداری در کشورمان، پشتوانه اعتقادی کار در اسلام را به نمایش می‌گذارد.

سرهنگ حیدری این را هم گفت که کار اگر از روی علاقه و با جدیت انجام شود، بهترین تفریح است و این راه و رسم را مکتب اسلام به ما ارزانی داشته است.

کارگران ولی‌نعمتان مجموعه مدیریت شهری هستند

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز کارگران را بر اساس رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی، ولی‌نعمتان مجموعه مدیریت شهری در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌داند و می‌گوید: این آیین که با ابتکار سپاه مراغه برگزار شد، سرآغازی برای یک جریان قدرشناسی در مجموعه مدیریت شهری خواهد بود.

«رضا عسکری» ادامه می‌دهد: نگاه اسلام به کار و کارگر ارزش‌مدارانه و در سطح دنیا منحصربه فرد است و همین رویکرد خوشبختانه در دوره ششم شورای اسلامی شهر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی تا قبل از آغاز دوره ششم شورا، برخی از کارگران مجموعه مدیریت شهری مراغه با دستمزد یکی ۲ میلیون تومانی کار می‌کردند اما با مصوبه‌های اعضای شورا، حقوق کارگران شهرداری با افزایش چشمگیر مواجه شده و بودجه سالانه این بخش از حدود هشت میلیارد تومان به حدود ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

«عسکری» این را هم بیان کرد که اعضای شورای اسلامی شهر مراغه همواره برای شنیدن دغدغه‌های کارگران شهرداری آمادگی دارند و تلاش خواهند کرد تا مشکلات آنان را برطرف و از زحمت‌های این قشر به نحو بهینه قدردانی کنند.

به گزارش ایرنا فرمانده سپاه و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر مراغه که در این آیین حضور داشتند، در نهایت شاخه گلی به حدود ۴۰۰ کارگر مجموعه مدیریت شهری اهدا کردند و بسته‌های معیشتی شامل برنج و روغن نیز از سوی سپاه در اختیار آنان قرار گرفت.

شهردار و سه عضو شورای اسلامی شهر شامل الناز پاکرو، ناصر رحمتی و بهمن محمودی از غایبان این جلسه بودند؛ جلسه‌ای که با حضور کارگران حوزه‌های خدمات شهری، فضای سبز و گلشن زهرا(س) شهرداری مراغه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha