به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویشپور شامگاه چهارشنبه در دیدار با جامعه هتلداران قشم افزود: برای ساخت برند در جزیره، باید همه ساختارها و برنامههای حاکم بر منطقه جهتدهی شده و فعالان این عرصه با استانداردسازی، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند.
وی ادامه داد: طراحی رویدادها، جشنوارهها و برنامههایی که به ایجاد خاطرات خوب در یاد و خاطر گردشگران کمک کند، بخشی دیگر از جریان سازی به سمت برند گردشگری شدن قشم است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این جزیره با داشتن جاذبههای نادر در دنیا، باید به نخستین مقصد گردشگری ایران تبدیل شود و سهم عمدهای در سبد سفرهای مردم کشور و حتی گردشگران خارجی داشته باشد.
وی در پایان تاکید کرد: توسعه گردشگری، توسعه اقتصادی ایجاد کرده و با برنامهریزی اصولی و تعامل این امر محقق میشود.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سالهای ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایههای خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدفهای ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیرههای قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آبهای خلیج فارس گسترده شده است.