به گزارش ایرنا، پیمان دانشکار آراسته روز شنبه در آیین تقدیر از مدرسان برتر و نمونه دانشگاه علمی کاربردی مازندران در ساری، با بیان اینکه ایجاد بهرهوری در کسب و کارها با استفاده از خلاقیت و نوآوری در شرایط حاضر امری حیاتی و ضروری است، گفت: استارتآپها یکی از الگوها و نمونههای مناسب در افزایش بهرهوری در کسب و کارها است.
وی افزود: علاوه بر مهارت آموزی، ایجاد فرصت کسب و کار متناسب با نیاز بازار کار برای متقاضیان در حال تحصیل و نهادینه کردن زیست بوم این فعالیتها در سطح کشور از طریق مراکز آموزش علمی کاربردی و مراکز نوآوری، از جمله دستارودهای مثبت برگزاری رویدار استارتآپی در دانشگاههای جامع علمی کاربردی کشور است.
دانش کار آراسته همچنین با اشاره به همهگیری ویروس کرونا و تعطیلی کلاسهای درس دانشگاه ها ، گفت : متناسب با نیازهای دانشجویان، زیرساختهای لازم برای افزایش کیفیت آموزش در فضای مجازی برای پاسخگویی به نیازها نیز در واحدهای دانشگاه علمی کاربردی افزایش یافته است.
وی افزود : کیفیت آموزش در فضای مجازی در دانشگاه های علمی کاربردی کشور روز به روز در حال افزایش است و این مهم با مشارکت و همدلی روسا و مدرسان این مراکز محقق شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه کیفیت بخشیدن به بخش آموزش در دانشگاه علمی کاربردی کشور همواره مورد توجه بوده است، اظهار داشت: طی سه دهه اخیر و بویژه چند سال گذشته، فعالیتهای بسیار ارزشمندی در این بخش صورت گرفته است و در دوران شیوع ویروس کرونا، این امر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است تا کار آموزش دانشجویان با وقفه مواجه نشود.
دانش کار آراسته، با بیان اینکه سامانه آموزشی در دانشگاه علمی کاربردی با دیگر مراکز دانشگاهی متفاوت است، افزود : مهارت آموزی به دانشجویان از رویکردهای اساسی در دانشگاه علمی کاربردی است تا فارغ التحصیلان متناسب به نیاز جامعه جذب بازار کار شوند.
وی از تغییر شیوه جذب دانشجویان مهارتی از سال ۹۹ در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت که از اوایل اسفند سال گذشته نیز همین شیوه برای انتخاب مدرسان نمونه در مراکز دانشگاهی وابسته در سطح کشور عملیاتی شده است.
این مسئول از عملیاتی شده طرح ساماندهی مدرسان در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد و افزود: با اجرای این طرح، بخش زیادی از مشکلات فراروی مدرسان در مراکز وابسته به این واحد دانشگاهی رفع شده است.
طبق آمارهای رسمی ، دانشگاه جامع علمی کاربردی ۳۵ هزار مدرس و ۲۵ هزار دانشجو دارد.
فعالیت ۲۲ دانشگاه جامع علمی کاربردی در مازندران
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران نیز از پذیرش هفت هزار و ۳۱۵ دانشجو در ۲۲ مراکز وابسته به این واحد دانشگاهی در استان خبر داد و گفت که هماکنون حدود ۹ هزار مدرس، کار تدریس به دانشجویان را بر عهده دارند.
عبدالرضا شیخالاسلامی افزود : طبق آمار ، ۴۶ درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در رشتههای مختلف تحصیلی دانشگاه های جامع علمی و کاربردی مازندران مشغول تحصیل هستند.
وی بر لزوم شناسایی معلمان بازنشسته و با تجربه که از توان علمی بالا و شاخصهای لازم نیز برخوردار هستند با هدف جذب و ارتقای سطح آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران تاکید کرد و گفت : سرمایهگذاری بر روی مدرسان با تجربه، افزایش سطح کیفیت آموزش را به همراه دارد و این امر باید بیشاز پیش مورد توجه قرار گیرد.
شیخ الاسلامی از تهیه و تدوین سند آمایش استان توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران خبر داد و در عین حال از فعالیت ۱۱ مرکز نوآوری در کنار شورای پژوهشی به عنوان دو عنصر تاثیرگذار در شناسایی راهکارهای توسعه بیش از پیش استان نام برد.
وی با بیان اینکه مراکز علمی در توسعه و پیشرفت روزافزون مازندران نقش بیبدیلی دارند، گفـت: توجه به بخش پژوهش و تقویت مراکز علمی به عنوان دو مقوله مهم برای دستیابی به پیشرفت و اهداف از پیش تعیین شده، باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.
او افزود : شیوع ویروس کرونا از یک سو و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از سووی دیگر شرایطی را درکشور فراهم کرد و این نکته را به اثبات رساند که می توان با مشارکت و همدلی، بسیاری از مشکلات بویژه در بخش آموزش و تعلیم و تربیت را رفع کرد و در این راستا نیز تاکنون اقدامات مهم و موثری صورت گرفته است که کار تعلیم و تربیت در مدارس و واحدهای دانشگاهی با وقفه مواجه نشود.
در پایان این آیین از چهار مدرس برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران با اهدای هدایایی تجلیل شد.