تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و فراهم شدن امکانات مورد نیاز، انتخابات شوراهای اسلامی در پاکدشت به عنوان تنها شهرستان استان تهران به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

مهدی‌ یوسفی جمارانی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان پاکدشت در ۲۸ خرداد، سه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی را پیش رو دارد.

وی افزود: در مجموع سه شهر پاکدشت، فرون‌آباد و شریف‌آباد از کل ۲۰۹ داوطلب ثبت نام شده پس از بررسی صلاحیت‌ها در هیأت اجرایی و نظارت استان و شهرستان، ۱۴۴ نفر تایید صلاحیت شده و با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

جمارانی تصریح کرد: امسال در ۳۴ روستای شهرستان و دو بخش مرکزی و شریف آباد، انتخابات شوراهای اسلامی روستایی برگزار می‌شود که از این تعداد،  ۱۵ روستا در بخش مرکزی و ۱۹ روستا در بخش شریف‌آباد است.

فرماندار پاکدشت تعداد داوطلبان شورای اسلامی روستایی را ۳۵۸ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۷۱ داوطلب در بخش مرکزی و ۱۸۷ داوطلب در بخش شریف‌آباد در روستاهای شهرستان رقابت خواهند کرد.

وی مجموع تعداد شعب اخذ رای را ۱۶۱ شعبه اعلام کرد و افزود: تعداد شعب ثابت برای دریافت آرای مردم ۱۵۷ شعبه و همچنین ۴ شعبه سیار بدین منظور در نظر گرفته شده است.

وی تعداد عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، بازرسین و خدماتی مستقر در شعب را ۴ هزار نفر برشمرد که در امر برگزاری انتخابات در شهرستان پاکدشت همکاری و مشارکت خواهند داشت.

یوسفی جمارانی تصریح کرد: با توجه به موقعیت ویژه و ظرفیت بالای شهرستان پاکدشت،  شاهد آن هستیم که شوق خدمت و رقابت بالایی در بین داوطلبان وجود دارد که این امر موجب افزایش رقابت و مشارکت مردم در این رویداد مهم سیاسی می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته در استان تهران، پاکدشت تنها شهرستان برگزاری کننده تمام الکترونیک انتخابات شورای اسلامی است که پس از موافقت هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهری و روستایی عملیاتی می‌شود.

وی گفت: در جریان برگزاری الکترونیک انتخابات شورای اسلامی، مراحل احراز هویت، و رأی گیری به صورت الکترونیک در محل شعبه انجام می‌شود و نیاز به نوشتن نام داوطلبان در تعرفه‌های رأی از سوی مردم وجود ندارد و تنها کد اعلام شده برای هر داوطلب، در دستگاه الکترونیک ثبت می‌شود.

جمارانی افزود: با انجام تمام الکترونیک انتخابات شورای اسلامی، شمارش آراء نیز به صورت تمام الکترونیک و در کمترین زمان ممکن انجام شده و قابل اعلام است.

وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای خبرگان به صورت غیرمکانیزه و با ثبت اسم داوطلبین در تعرفه انجام می‌شود.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد: از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها درخواست می‌شود تا آنچه در بحث تبلیغات و قانون به آن اشاره شده را رعایت کنند و بر فعالیت‌های مجاز تبلیغاتی تمرکز کنند تا رقابتی سالم در این دوره از انتخابات را شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در تمامی شعب اخذ رأی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود تا سلامی عوامل اجرایی و مردم حفظ شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.