۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 84364660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۷۰ صندوق الکترونیک در انتخابات شورای شهر پاکدشت استفاده می‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به این که فرایند برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر پاکدشت، به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، به منظور تحقق این مهم  ۲۷۰ صندوق الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهدی‌ یوسفی جمارانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۱۵۹ شعبه اخذ رای مستقر در شهرستان پاکدشت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، ۹۰ شعبه برای شهر پاکدشت در نظر گرفه شده است که انتخابات شورای اسلامی شهر در این شعب به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به این که پاکدشت، تنها شهر استان تهران است که انتخابات تمام الکترونیک در آن برگزار می‌شود و به منظور جلوگیری از ازدحام مردم، برای هر شعبه ۳ صندوق اخذ رای الکترونیکی در نظر گرفته شده است و تمام عوامل اجرایی شامل نمایندگان فرماندار، اعضای شعب اخذ رای و ۹ نفر در هر شعبه آموزش‌های‌ لازم را دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که مزیت اصلی صندوق‌های الکترونیکی اعلام نتیجه در مدت زمان کوتاه است، افزود: امنیت و صیانت از آراء مردم، تسریع در شمارش و اعلام نتیجه، کاهش خطای عوامل انسانی که در ادوار گذشته سبب اعتراض برخی نامزدها بوده با بهره‌گیری از سیستم تمام الکترونیک به طور کامل برطرف خواهد شد.

جمارانی گفت: در فرآیند رای گیری الکترونیک، پس از وارد کردن کُد ملی در دستگاه احراز هویت و استعلام لازم، کد استعلام برای فرد صادر و سپس فرد کُد نامزد مورد نظر خود را درج می کند و پس از اتمام رای گیری دکمه پایان را فشار می دهد .

وی تصریح کرد: در این سیستم، امکان اصلاح، بازگشت به وضعیت نخست و دادن رای ممتنع نیز پیش بینی شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

شورای شهر پاکدشت ۹ عضو دارد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha