زنجان- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مفغول مانده در حوزه های مختلف از جمله نمایشگاه‌هایی با رویکرد سلامت محور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعا می‌تواند راه را برای حفظ منابع تولیدی و ارتقای جایگاه استان در تحقق شعار سال هموار کند.

محمدرضا آبی پور روز چهارشنبه در جلسه معرفی مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان زنجان (کاسپین)، با اشاره به اهمیت رونق کسب و کارهای تخصصی در استان زنجان با محوریت صنعت نمایشگاهی افزود: برنامه ریزی در راستای رونق تولید و جهش اقتصادی ظرفیت های بالقوه ای برای اشتغالزایی هدفمند و موثر در استان فراهم می کند که می توان با اقدامات و رویکرد پشتیبانی و حمایت از صنایع و کسب و کارهای تخصصی در حوزه صنعت نمایشگاهی، گامهای جدی برداشت.

وی با اشاره به حفظ چرخه تولید در راستای اشتغالزایی و رونق تجارت در عرصه داخلی و بین المللی برای استان زنجان، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی قطعا  می‌تواند راه را برای حفظ منابع تولیدی، اقتصادی و ارتقای جایگاه استان در تحقق شعار سال مبنی بر " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " هموار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان  یادآور شد: در همه مراکز استانی اقدامات ویژه ای برای احیای تولید و تجارت پیش بینی شده است که اکنون نیز در حال انجام است.

 برگزاری نمایشگاه های تخصصی در دستور کار قرار گرفته است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان (کاسپین) نیز با اشاره به ایجاد تغییرات بنیادین در برگزاری نمایشگاه های تخصصی در استان گفت: براساس رویکرد اتخاذ شده در تقویم نمایشگاه سال جاری، تنها برگزاری نمایشگاه های تخصصی در دستور کار قرار گرفته است.

سید رضا قندیلی افزود: در هر دوره نمایشگاهی، صرفا یک رویداد با دعوت نامه و رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی، ستاد کرونا، نیروی انتظامی، سازمان جمعیت هلال احمر و ارائه ماسک و تب سنجی و نیز استفاده از نرم افزار ماسک برگزار می‌شود.

 وی با تاکید بر ایجاد شرایط جدید برای بازدید کنندگان تخصصی، به طراحی رویداد تخصصی دستاوردهای مقابله با کرونا در استان زنجان، برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: مراکز نمایشگاهی پیشرو در کشور از جمله استان زنجان، که رتبه یک نمایشگاهی را در کنار سایر استانها دارد، با تقویت مسئولیت اجتماعی و توسعه همکاری‌های گسترده خود می توانند در مدیریت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان زنجان نقش موثر ایفا کنند.

 مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان (کاسپین) با بیان اینکه این مهم می تواند الگویی برای سایر کسب و کارها باشند،  افزود: این ظرفیت ویژه اگر به درستی مورد بهره برداری قرار گیرد، مردم فرهیخته و متخصصین زنجان نیز می‌توانند از آن بهره مند شوند.

وی در ادامه با طرح اهمیت موضوع نقش صنعت نمایشگاهی در پویایی اشتغالزایی، به پیاده سازی دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت ویژه مراکز نمایشگاهی کشور در استان زنجان اشاره و گفت: براساس بررسی‌ها و برآوردهای صورت گرفته، هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۲۸۰ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم توسط صنعت نمایشگاهی در کشور ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان با تاکید بر اینکه در کنار برگزاری نمایشگاه‌ها اگر به محتوای برگزاری نمایشگاه های تخصصی بپردازیم، به واسطه برگزاری نمایشگاه ها در سطح کشور، بطور قطع بیش از چند ۱۰ هزار شغل بطور مستقیم به بخش تولید و صنعت اضافه خواهد شد.

 وی گفت: چنین ظرفیتی در هیچ بخشی از چرخه تولید و تجارت تضمین کننده اشتغالزایی نیست و نباید از آن چشم پوشی کرد.

 در این مراسم سید رضا قندیلی به عنوان مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان زنجان (کاسپین) معرفی شد.

مدیرعامل جدید شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان، در سوابق خود تجربه فعالیت در مراکز نمایشگاهی استان‌های خراسان، گلستان، تهران و همچنین برگزاری نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی، فعالیت و حضور در برپایی نمایشگاه های اختصاصی ایران در کشورهای عمان، افغانستان، عراق، ترکمنستان، ترکیه و ... را دارد.