۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85248789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان مدرنترین مرکز نمایشگاهی غرب کشور

زنجان - ایرنا - مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان گفت: این نمایشگاه، مدرنترین مرکز نمایشگاهی غرب کشور است و استان زنجان باید با استفاده از این ظرفیت و برگزاری نمایشگاه به هاب منطقه در توسعه کانی‌های غیرفلزی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین‌المللی کاسپین در منطقه گاوازنگ زنجان قریب به ۲۰ سال است که فعالیت دارد.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین به‌عنوان تنها نمایشگاه ۱۰۰ درصد خصوصی ایران در امر تشکیل و برگزاری نمایشگاه‌ها در سال ۱۳۸۳ با هدف ارتقای صنعت نمایشگاهی ایران تأسیس شد.

این نمایشگاه در فضایی بالغ ‌بر ۲۲ هکتار در شمال شهر زنجان در منطقه مشرف به شهر قرار دارد و امروزه به مکانی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی تبدیل شده است.

خبرنگار ایرنا با سیدرضا قندیلی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان درباره فعالیت‌های جدید این مجموعه گفت‌وگو کرده است.

ایرنا.درباره فعالیت‌های نمایشگاه از آغاز سال توضیح دهید، تاکنون چند نمایشگاه در استان برگزار شده است؟

قندیلی: نمایشگاه ملی صنایع دستی و جشنواره آش طی روزهای گذشته دهمین نمایشگاهی بود که امسال در این مجموعه برگزار شد و خوشبختانه استقبال خوبی هم از آنها شاهد بودیم.

این نمایشگاه و جشنواره یک رویداد عمومی بود که خوشبختانه استقبال بسیار بالایی از آن صورت گرفت.

نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان مدرنترین مرکز نمایشگاهی غرب کشور

در جشنواره آش کل فضای نمایشگاهی زیر بار رفته و همه گذرگاه ها درگیر بود و حتی فضای باز ورودی سالن‌ها نیز به غرفه‌های صنایع دستی و سوغات اختصاص داشت.

ایرنا. به نظر شما چه تعدادی از شهروندان از نمایشگاه بازدید کردند؟

آمار مشخصی از بازدیدکنندگان وجود ندارد، اما قطعا تعداد بازدیدها بیشتر از سال قبل بود که این نمایشگاه را به پربازدیدترین نمایشگاه ها تبدیل کرد.

به عبارت دیگر؛ نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره آش در مقایسه با استان‌های دیگر که رویدادهای بزرگی دارند، قطعا نمایشگاه اول به لحاظ میزان بازدید بود.

ایرنا. نمایشگاه عمومی فقط همین مورد بود یا در طول سال هم برگزاری نمایشگاه عمومی دیگری را در برنامه دارید؟

نمایشگاه عمومی غیر از جشنواره آش که اقبال خوبی از آن وجود داشته باشد، نمایشگاه پاییزه و بهاره است که برای تامین مایحتاج مردم دایر می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان مدرنترین مرکز نمایشگاهی غرب کشور

ایرنا. درباره نمایشگاه‌های تخصصی توضیح بدهید و چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است؟

ما از ۲ سال قبل به دنبال برگزاری نمایشگاه تخصصی در این محل بودیم؛ چون اعتقاد داریم این فضا ظرفیت زیادی برای برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها دارد مثلا نمایشگاه صنایع کوچک یا نمایشگاه خودرو و کشاورزی.

هر چقدر نمایشگاه تخصصی باشد؛ فضای کمتری خواهد داشت و جامعه هدف آن کاهش می یابد ولی قراردادهای بزرگی در آن منعقد می‌شود.

برای مثال در یک نمایشگاه صنایع دستی یک فروشگاه قادر به عقد قراردادهای بزرگ نیست، ولی وقتی یک برند بزرگ و به نام در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند؛ توانایی عقد قراردادهای بزرگ را دارد.

در نمایشگاه قدرت تجارت حرف اول را می‌زند و برگزاری نمایشگاه موجب نزدیکی نرخ تولید به نرخ عرضه می شود که همین موضوع هم باعث کاهش تورم خواهد شد.

من معتقدم نمایشگاه اصل شعار سال است، چون با برگزاری آن همه بخش‌های اقتصادی یک جامعه از جمله تولید، حمل و نقل، مردم و سایر بخش‌ها درگیر می‌شوند.

به طور متوسط هر متر مربع فضای نمایشگاهی موجب اشتغالزایی برای ۱۲ نفر می‌شود و قطعا برگزاری مستمر این نمایشگاه در بخش کلان تاثیر بسزایی در اشتغال خواهد داشت.

ایرنا. به نظر شما نمایشگاه کاسپین به جایگاه هدف خود رسیده است؟

نمایشگاه بین‌المللی کاسپین مدرنترین مرکز نمایشگاهی غرب کشور است و تولیدکنندگان صنایع باید نمایشگاه را باور کنند و در این باره باید رسانه‌ها نیز کمک کنند؛ به نظر من استان زنجان باید هاب منطقه در توسعه کانی‌های غیرفلزی شود که برگزاری نمایشگاه پیشانی این هدف است.

نمایشگاه این ظرفیت را دارد که استان را معرفی کند و به عقیده من در این حوزه باید بخش خصوصی و بخش دولتی مشارکت کنند؛ نمایشگاه جریان زنده است و باید از ظرفیت آن استفاده کرد.

سیاست مدیریت جدید، برگزاری نمایشگاه به صورت مستقل است و ما به دنبال ایجاد محیطی شیک همانند محل اداره برای حضور سرمایه‌گذاران به منظور تعاملات تجاری هستیم.

ما حتی به دنبال ایجاد یک هتل در محل نمایشگاه هستیم که محلی برای اسکان سرمایه‌گذاران و تجار باشد که این امر به مراتب بهتر از وجود غرفه‌های کوچک خواهد بود.

نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان مدرنترین مرکز نمایشگاهی غرب کشور

ایرنا. جدیدترین نمایشگاهی که در روزهای آینده برگزار خواهد شد چیست؟
نمایشگاه صادرات به روسیه از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه برگزار خواهد شد و هدف از این نمایشگاه معرفی صنایع غذایی استان است.

برگزاری این نمایشگاه موجب معرفی هرچه بیشتر صنایع غذایی استان و کشور می شود و همچنین امکان ایجاد صادرات از این طریق را فراهم می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha