نوشهر - ایرنا - استاندار مازندران افتتاح نخستین اسکله گردشگری استان در رامسر را تحقق مطالبه دیرین مازندرانی‌ها توصیف کرد و گفت : با افتتاح این اسکله و دیگر اسکله‌های گردشگری و تفریحی که در نقاط مختلف ساحلی تعریف شده و اجرایی می‌شود ، راه بر اقتصاد دریامحور در استان باز شده است.

به گزارش ایرنا ، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در آیین افتتاح اسکله ساحلی لیدو رامسر ا فزود : مردم مازندران سال های طولانی از نبود اقتصاد دریا محور و عدم بهره مندی بهینه از فرصت و ظرفیت گردشگری دریا خزر در رنج بودند و گله داشتند تا این که در دولت تدبیر و امید با همگرایی دستگاه‌های مختلف به این مطالبه دیرینه پاسخ درخور داده شده است.

وی یکی از موانع برخورداری مازندران از اقتصاد دریامحور را با وجود در اختیار داشتن بیشترین خط ساحلی دریای خزر ، تصاحب سواحل توسط دستگاه های مختلف و بخش خصوصی دانست و گفت : نخستین قدم برای برخوردار کردن مازندران از اقتصاد دریامحور ، آزاد سازی سواحل آن بود که مصوبات قانونی آن سال ها روی زمین مانده بود در حالی که عده ای دریا را برای خودشان محصور کرده بودند.

 نماینده عالی دولت در مازندران از آزادسازی حدود ۸۷ درصد از سواحل مازندران به عنوان اقدام مهم دولت تدبیر و امید طی چند سال گذشته یاد کرد و افزود : در واقع  با این اقدام که هم افزایی تمامی دستگاه ها از جمله حمایت قوه قضاییه را در پی داشت ، ساحل دریای مازندران از انحصار خصوصی افراد و دستگاه ها خارج و زمینه برای  فعال کردن اقتصاد دریا محور مهیا شد .

حسین زادگان با اظهار این که پروسه آزاد سازی سواحل دریای مازندران براحتی طی نشد ، گفت : پس از این مرحله هم تعریف پروژه های اسکله دریایی در دستور کار قرار گرفت و برای این منظور کارگروه ویژه ای تعریف شد تا بتواند کارها را از صفر تا صد با حمایت از سرمایه گذاران به پیش ببرد.

 وی با اعلام این که برای سواحل مازندران ایجاد ۱۳۴ اسکله گردشگری تعریف و جانمایی شده است ، توضیح داد : برای این که کارها به صورت منسجم پیش برود و سرمایه گذاران با کمترین دغدغه وارد مراحل اجرایی کار شوند ، پس از جانمایی و  گذراندن مراحل مختلف ، مجوز تمامی اسکله ها بدون نام اخذ شد تا بسته آماده تحویل سرمایه گذار شود.

استاندار مازندران با تاکید بر این که مجموعه استان و دولت از سرمایه گذاری در زمینه اقتصاد دریامحور در مازندران حمایت می کند ، گفت : برای اسکله های تفریحی ، ظرفیت های شیلاتی و تفریحی در پس کرانه و داخل دریا در نظر گرفته شده است و تلاش داریم تا در شرایط تحریمی برای آن بخش از سرمایه گذاری که نیاز ارزی دارد ، کمک کار سرمایه گذاران باشیم.

مازندران خسته از دعواهای جناحی 

حسین زادگان با تشریح اقدامات گسترده دولت تدبیر و امید برای ایجاد تحول اقتصادی در مازندران ، گفت : متاسفانه طی چند سال گذشته دعواهای جناحی باعث شده برخی اجازه ندهند کام مردم با پروژه های عظیمی که در استان اجرا شده ، شیرین شود. 

وی اطلاع رسانی در باره عملکرد دولت در استان در زمینه های مختلف را برای ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه ضروری دانست و تاکید کرد : منصفانه نیست عملکرد قابل تحسین دولت آن هم در شرایط سخت ترین تحریم های تاریخ پس از انقلاب اسلامی ، سیل و زلزله و کرونا نادیده گرفته شده و در مقابل با سیانمایی ، اقدامات نظام و کشور بی اهمیت جلوه داده شود.

استاندار مازندران یکی از اقدامات اساسی صورت گرفته در سال های اخیر را توسعه بندر امیرآباد و منطقه ویژه اقتصادی آن با جذب سرمایه گذاری های کلان معرفی کرد و گفت : بندر امیر آباد یکی ظرفیت ها و بسترهای مهم اقتصاد دریامحور مازندران به شمار می رود و دولت هم طی سال های اخیر اعتبارات قابل توجهی برای توسعه  آن تزریق کرده است.

وی افزود : طی سال های گذشته زیرساخت های حمل نقل استان نظیر فرودگاه و راه ها از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت چشمگیری داشته و سرمایه گذاری های قابل توجهی در استان انجام شده که اصلا قابل مقایسه با گذشته نیست ، اما همین اقدامات به دلیل اینکه اولویت دولت بر کار شبانه روزی و خدمت بوده ، بدرستی اطلاع رسانی نشده و سبب شده تا با سیاه نمایی هایی که در داخل و خارج از کشور صورت گرفته ، دستاوردها و عملکرد دولت دیده نشود.

حسین زادگان با اظهار این که رویکرد دولت و مدیریت استان بر مبنای تدبیر اقتصادی اعتدال سیاسی و نشاط اجتماعی برنامه ریزی شده بود ، گفت : با وجود مشکلات خرد و کلان نظیر درگیری ۱۵ ماهه کشور با  شرایط سخت کرونایی ، اعمال تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا سعی کردیم فاصله دولت را با مردم با اجرای طرح های مختلف کم‌ کنیم.

وی افزود : یکی از اقدامات شگرفی که طی این سال های سخت تحریمی و کرونایی در استان انجام شد این بود  که نه تنها اجازه ندادیم که کار سازندگی متوقف شود و کارخانه های مختلفی را در استان افتتاح کردیم ، بلکه اجازه تعطیلی کارخانه ها داده نشد، ضمن اینکه کارخانه هایی که به تملک بانک درآمده بود از طریق سرمایه گذار و یا سرمایه گذاران جدید به چرخه تولید بازگرداندیم.

نخستین اسکله گردشگری مازندران امروز در ساحل لیدو رامسر با حضور استاندار مازندران بهره برداری شد.

این اسکله گردشگری به طول ۱۰۰ متر و عرض سه متر توسط بخش خصوصی ساخته شده و برای آن حدود ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. این اسکله گردشگری در زمینی به مساحت حدود ۶ هزار متر ساخته شده است و دارای رستوران کلاسیک ، سفره خانه سنتی ، محل عرضه  غذاهای فست فودی ، فضاهای ورزشی آبی ، مکان های پهلوگیری قایق  است. با بهره برداری از این طرح گردشگری ،زمینه اشتغال برای دست کم ۲۵۰ نفر در شهرستان رامسر فراهم شده است .