۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2981
کد خبر: 84335556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج طرح تولیدی با حضور استاندار مازندران در تنکابن افتتاح شد

نوشهر- ایرنا – پنج طرح تولیدی به ارزش ۳۷۲ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان در آئینی روز پنجشنبه با حضور استاندار مازندران در شهرستان تنکابن به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، واحد تولیدی لوله کاسپین( مانیسمان) با سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ، طرح توسعه کارخانه پارس نئوپان  ۲۹ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان ، کارخانه جوجه کشی طیور بهشت با ظرفیت تولیدی ۴۲ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی  واقع در منطقه خشکه داران نشتارود ۳۰۰ میلیارد تومان ، پل توکله  هشت میلیارد تومان و زمین چمن مصنوعی نیز با سرمایه گذاری  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان امروز در شهرستان تنکابن به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح ها ، بستر اشتغال برای بیش از ۷۰۰ نفر دراین شهرستان فراهم شد که واحد تولیدی پارس نئوپان و ام دی اف با جذب دستکم  ۶۰۰ نفر بیشترین آمار بالای جمعیتی اشتغال را در این شهرستان به خود اختصاص داده است .

از مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای راه اندازی واحد تولیدی جوجه کشی طیور بهشت واقع در منطقه خشکه داران ، حدود ۱۴ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی است که دولت به منظور تامین نیاز محصولات غذایی و حمایت  از سرمایه گذار این میزان تسهیلات را به او پرداخت کرده است .

جذب سرمایه گذار جدید برای راه اندازی واحد تولیدی لوله بدون درز کاسپین (مانیسمان ) در مکان واحد تولیدی « خزرخز » یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است که امروز به بهره برداری رسید.

کارخانه خزرخز شهرستان تنکابن که تا روزگای نه چندان دور به عنوان یکی از برند های معروف در ایران و جهان مطرح و در سال های اخیر به دلیل برخی مشکلات تعطیل شده بود سرانجام به دلیل عدم رغبت سرمایه گذاران برای بازسازی ناچار به تغییر کاربری شد و با این کار خود را برای همیشه به تاریخ سپرد.

کارخانه خزرخز در سال ۱۳۵۴ در زمینی به مساحت ۹۳ هزار متر مربع واقع در منطقه خشکه داران بخش نشتا از توابع شهرستان تنکابن احداث شد و در سال ۱۳۶۰ با ۲۰۰ کارگر کار خود را آغاز نمود.
این کارخانه که در خاورمیانه کم نظیر بود به تولید منسوجات چرمی اعم از مانتو چرم، کاپشن و کیف چرم می پرداخت و به دلیل کیفیت بالای محصولات آن خیلی زود در بازار های داخلی و خارجی مطرح شد به طوری که از بسیاری از کشورهای اروپایی از قبیل ایتالیا ، اسپانیا و فرانسه ثبت سفارش داشت.
کارخانه خزرخز در بخش تولید شامل واحد تولید پوشاک، چرم و کراست ، جیر ، خز و نابالان و در بخش خدمات شامل واحدهایی همچون اداری ، فروش، تاسیسات و برق ، نجاری و تراشکاری ، تعمیر ماشین آلات صنعتی، تعمیر خودرو ، مخابرات ، انتظامات ، تصفیه فاضلاب ، شیرخوارگاه بود و تولیدات همگی در چهار سالن خیس ، خشک ، پرداخت ، فینیش و دوخت انجام می گرفت.
این کارخانه در سال ۱۳۷۳ با یک هزار و ۲۰۰ نیروی کار به اوج فروش خود رسیده بود تا اینکه در سال ۱۳۷۶ به دلیل برخی سوء مدیریت ها ۴۰۰ نفر از نیروی کار خود را بازخرید کرد و پس از آن دیگر نتوانست به فعالیت خود همچون گذشته ادامه دهد سرانجام در سال ۱۳۷۸ کارخانه تعطیل شد و تمامی نیروی کار آن بیکار شدند.
در طول این سال ها پیگیری های زیادی از سوی مدیران اجرایی در شهرستان و استان صورت گرفت تا بار دیگر کارخانه خزرخز کار خود را از سر بگیرد و این برند ملی به فراموشی سپرده نشود اما به دلیل مشکلات فراوانی که این کارخانه داشت تمامی تلاش ها بی نتیجه بود.

در میان تمام صنایعی که از لوله مانیسان استفاده می‌کنند، صنعت نفت و گاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جریان یافتن سیالات مختلف مثل نفت، گاز و هوای فشرده در سیستم لوله کشی یا پایپینگ مورد استفاده در این صنعت، حساسیت بسیار بالایی دارد. دمای بالا، نیروهای فشاری و عوامل خورنده همواره می‌تواند برای صنعت نفت و گاز خطر آفرین باشد. به همین خاطر بدون درز بودن لوله مانیسمان، آن را به بهترین گزینه برای استفاده در شبکه لوله کشی تبدیل کرده است.

 ساخت پل توکله پل توکله واقع در دهستان سلیمان آباد تنکابن به عنوان یکی از زیرساخت های بسیار مهم در بخش حمل و نقل که در مسیرهای ارتباطی فرعی میان غرب به شرق و برعکس استان مازندران قرار داشت که با تخریب آن براثر سیل سال ۱۳۹۷ ارتباط  راه های روستایی روستائیان بالا دست این شهرستان با مراکز شهری تنکابن قطع شد که با همت مسئولان این طرح نیز امروز به بهره برداری رسید و مشکل چند ساله مردم و حتی کشاورزان منطقه برطرف شد.

استاندار مازندران به همراه جمعی از معاونان ستادی و مدیران استانی برای افتتاح چندین طرح عمرانی و  تولیدی  به خطه غربی مازندران سفر کرده است که روز گذشته مردم رامسر با حضور نماینده عالی دولت در استان شاهد بهره برداری از حدود ۷ طرح تولیدی و عمرانی در این شهرستان بودند و امروز هم مردم تتکابن میزبان  استاندار هستند .

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.

   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha