به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه فرهنگسرای اخلاق، احد جاودانی در این آیین با اشاره به اینکه دین اسلام، دین کاملی است که میتواند به همه سوالات و شبهات پاسخ دهد اظهارداشت: کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» و آثاری از این دست که تاریخچه وهابیت و شبهاتی که این فرقه در ذهن مخاطبان به ویژه مسلمانان ایجاد میکند، توضیحاتی داده، مجموعه خوبی است.
جاودانی گفت: قائلین و مروجان این فرقه، برای نابودی ساختارهای فکری و نظام و باورهای دینی مسلمین تلاش میکنند.
حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر حوزه علمیه دارالسلام نیز در این آیین بیان کرد: وهابیت با استناد از متشبهات موجود در قرآن منحرف شدند و خداوند در قرآن میفرماید عالم، محل آزمایش است و مردم فکر کردند ما رهایشان میکنیم!
مجید خسروآبادی نویسنده کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» در ادامه با اشاره به سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) که باید اقامه عزا کرد، نوشتن کتاب را دادن پاسخ مستدل به شبهاتی عنوان کرد که ممکن است برای جوانان و نوجوانان توسط فرقه ضاله وهابیت به وجود آید.
وی، داعش را چیزی جز وهابیت و زاییده اندیشه وهابیت ندانست و افزود: در کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» سعی شده در پاسخگویی به شبهات حدالامکان، از کتب اهل تسنن و مراجع مورد قبول وهابیت و مفتیهای خودشان، پاسخ مستدل ارایه شود.
خسروآبادی با اشاره به پرداخت هزینههای سنگین ترویج وهابیت توسط عربستان از مسئولان خواست تا در این حوزه تلاش و همت بیشتری داشته باشند.
در پایان این مراسم پس از پردهخوانی مرشد مجتبی حسنبیگی با عنوان «پردهخوانی علوی» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مدیر حوزه علمیه دارالسلام، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، محمود عباسزاده رئیس اداره فرهنگی-هنری اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و روسای فرهنگسراهای اخلاق و بهمن از کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» رونمایی شد.
جمعی از صاحب نظران مذهبی و فرهنگی و روسای فرهنگسرای تهران و تعزیهخوانان پیشکسوت نیز در این آیین که با مشارکت فرهنگسراهای اخلاق و بهمن برگزار شد، حضور داشتند.
کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» نوشته مجید خسروآبادی توسط انتشارات حدیث نینوا در ۱۳۵ صفحه در قطع وزیری و شمارگان سه هزار نسخه منتشر شده است. تاریخچه پیدایش وهابیت، آموزش وهابیت، داعش و وهابیت، شبهات وهابیت و پاسخ به آنها، مباحث اصلی این کتاب را تشکیل داده است.
به گزارش ایرنا، نخستین تخریب قبور مطهر ائمه بقیع به دست وهابیون سعودی در سال ۱۲۲۰ هجری یعنی زمان سقوط دولت اول سعودیها توسط حکومت عثمانی روی داد، پس از این واقعه تاریخی - اسلامی با سرمایهگذاری مسلمانان شیعه و به کاربردن امکانات ویژه ای، مرقدهای تخریب شده به زیباترین شکل بازسازی شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقیع به یکی از زیباترین مرقدهای زیارتی و در واقع مکان زیارتی ـ سیاحتی مسلمانان تبدیل شد.
دومین و در واقع دردناکترین حادثه تاریخی - اسلامی معاصر به هشتم شوال سال ۱۳۴۴ و پس از روی کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط میشود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، به مرقدهای مطهر ائمه و اهل بیت پیامبر(ص) برای دومین بار حمله و بقیع را به مقبرهای ویران شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبدیل کردند.
بر اساس منابع و شواهد تاریخی، وهابیون سعودی تنها به تخریب قبور بقیع اکتفا نکردند، بلکه بارها به تخریب مرقد پیامبر(ص) نیز اقدام کردند که با واکنش گسترده مسلمان جهان مواجه شده و از این توطئه ضداسلامی دست برداشتند.
در این ماجرا فقط حرم پیامبر اکرم (ص) محفوظ ماند و وهابیون در ادامه هتاکیهای خود تصمیم داشتند قبر مطهر رسول خدا (ص) را نیز تخریب کنند اما از بازتاب این کار در جهان اسلام و برانگیخته شدن احساسات مسلمانان ضد خویش ترسیدند و به طور موقت از این عمل منصرف شدند. غارت اموال و طلا و جواهرات خزانه عظیم حرم رسول خدا و ائمه بقیع (ع) یکی دیگر از اعمال شنیع این گروهک بوده است.