شهرکرد_ ایرنا_ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در پیامی با تبریک فرارسیدن ۳۱ اردی‌بهشت‌ماه روز شهرکرد به اهالی مرکز استان گفت: تهیه و تدوین برنامه‌ای برای حداقل ۵۰ سال آینده شهرکرد، ضروری است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در پیام حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام خطاب به مردم شهرکرد آمده است: ۳۱ اردی‌بهشت‌ماه همه ساله برای شهرکرد به‌عنوان روزی به‌یادماندنی ثبت و ضبط شده و روزی است که به‌نام شهری با مردمانی خوب و مرکزی برای یک استان ارزشمند و ولایتمدار و مردمانی متعهد، مؤمن، به‌هم‌پیوسته، متحد و منسجم نام‌گذاری شده است.
بخش بعدی این پیام می‌افزاید: بالندگی شهرکرد باید روز به روز افزایش پیدا کند تا برای همیشه به‌عنوان یک شهر تاریخیِ ماندگار بماند.
نکونام در بخش دیگری از پیام خود آورده است: نام‌گذاری یک روز به‌نام شهرکرد فرصتی است تا تحقیق، مصاحبه،  و پژوهش به شکل‌های مختلف افراد و ذهن‌ها فعال و پیشنهادها و طرح‌های قابل‌توجه جویا شود.
بخش بعدی است پیام می‌افزاید: 
تهیه و تدوین برنامه‌ای برای حداقل ۵۰ سال آینده و پیش بردن حرکت‌ها، بزرگداشت‌ها و تمامی اقدامات در آینده مطابق برنامه‌های بزرگداشت روز شهرکرد، ضروری است تا در این صورت مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری و متولیان دیگر شهری براساس آن حرکت کنند.
در بخش بعدی پیام نکونام آمده است: شناخت ظرفیت‌های انسانی، هنری، معدنی، جغرافیایی و فرهنگی ضروری است، البته بسیاری‌ از این‌ها در شهرکرد وجود دارد اما هنوز ناشناخته است.
در قسمت دیگر پیام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به‌مناسبت گرامی‌داشت روز شهرکرد آمده است: هویت‌بخشی به مرکز چهارمحال و بختیاری و تلاش برای  درخشش این شهر بین مراکز استان‌های کشور، تحریک انگیزه‌های عمومی در راستای مشارکت‌ همگانی در آبادانی، تقویت وحدت و فرابومی نگریستن، پرهیز از شعارزدگی، روی آوردن به عمق‌بخشی و واقع‌گرایی به‌منظور شناساندن شهرکرد در فرهنگ عمومی کشور تأثیرگذار است تا اینجا را به نام شهرهایی در استان‌های دیگر کشور نشناسند.
بخش بعدی این پیام می‌افزاید: ۴۲ سال از انقلاب گذشته و وقت را گذرانده‌ایم، پس بدون اتلاف وقت به سمت عمل‌گرایی و آباد کردن همه جانبه شهر اقدام شود.
در بخش بعدی این پیام آمده است: امامزادگان دوخاتون (س) شهرکرد می‌تواند به محلی برای رشد، ارتقاء فکر و قطب فرهنگی شهر تبدیل شود و برنامه‌هایی معنوی و ایمانی از آنجا به تمام نقاط شهر تزریق شود، به‌همین منظور باید جایگاه این امامزادگان ارتقاء یابد و متولیانی پرانگیزه و فرانگر، حیاتی در شأن این مرکز  ایجاد و نگاه عموم را به آن‌ها جلب کنند.
بخش دیگری از این پیام می‌افزاید: رونق مرکز استانی و فرااستانی به‌ویژه در حوزه اقتصادی شهرکرد  بایستی مورد توجه قرار گیرد که البته در این راستا نگاه تنگ‌نظرانه جایگاهی ندارد.
در بخش بعدی پیام نکونام آمده است: تولیدات درون‌استانی در مرکز چهارمحال و بختیاری باید دارای یک بازار ویژه و یک مرکز معرفی عرضه با حال و هوای چشمگیر باشد.
بخش بعدی این پیام می‌افزاید: بار دیگر تاکید می‌کنم این روز و این مناسبت را فقط روز تعریف و چهره‌سازی قرار ندهیم زیرا این فرصت برای ارتقاء مرکز یک استان بوده که باید با رشد و تعالی آن تمام استان بهره‌مند شوند.
در بخش دیگری از پیام تمام جمعه شهرکرد آمده است: انتظار هم استانی‌ها آن است که یک مرکز استانی داشته که غنی و سرشار از همه توانمندی‌ها باشد و ظرفیت‌های بالفعل آن به بالقوه تبدیل شود.
بخش پایانی این پیام می‌افزاید: پُرواضح است که شهرکرد در پرتو انقلاب اسلامی رشد فزاینده داشته و مسوولان شهری، استانی و دیگر فعالان در عرصه‌های مختلف توانسته‌اند سهم قابل‌توجهی از دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب را به‌خود اختصاص داده و خدمات گسترده‌ای از کشور دریافت دارند اما عقب‌ماندگی‌های این شهر و استان در دوران طاغوت و ستم‌های طاغوتی به این مردم آزاده، گودال‌هایی از مشکلات به گ‌جا گذاشته که جبران آن کارهای جهادی و به‌هم‌پیوستگی‌های جمعی و برنامه‌ای را می‌طلبد.
به گزارش ایرنا، با مصوبه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، ۳۱ اردی‌بهشت‌ماه به نام روز شهرکرد نام‌گذاری شده است.
برنامه‌های گرامی‌داشت روز شهرکرد در سال‌جاری به‌علت شیوع ویروس کرونا، از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.