کرج - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار فردیس گفت: مشکلات قطعی برق و کمبود آب در این شهرستان توسط دستگاه های خدمات رسان بررسی شد.

علیرضا صیاد روز سه شنبه در نشست فوق العاده با روسای اداره برق، آبفا و شبکه بهداشت و درمان فردیس که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: رضایتمندی شهروندان و تامین حداقل نیازهای معیشتی آنان از وظایف دستگاههای اجرایی است و هرگونه مانع در این مسیر باید به صورت ریشه ای و تخصصی برطرف شود.

وی با بیان اینکه  ریشه اصلی این مشکلات مربوط به شهرستان فردیس نبوده  بلکه کشوری است ، گفت:  باید بتوانیم شرایط کنونی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم تا آسیب جدی به هیچ بخشی از شهرستان به خصوص با توجه به شرایط کرونایی و حساسیت بخش های درمانی و  صنعتی و تولیدی وارد نشود.  

در این نشست ، روسای ادارات  توزیع برق و آبفای شهرستان فردیس بر مصرف بهینه آب و برق در ماه های پیش رو  تاکید کردند.

علی داداشی بائی  رییس اداره توزیع برق شهرستان فردیس گفت: معضل خاموشی های پیش آمده مربوط به شهرستان و حتی استان البرز نمی باشد ؛ متاسفانه طی روزهای اخیر با توجه به اینکه قطعی های برق برنامه ریزی نشده بود امکان ارائه جدول زمان بندی شده و اطلاع رسانی به شهروندان وجود نداشت که در نتیجه قطعی برق سبب گلایه شهروندان شده است.   

وی با اشاره به اینکه افزایش مصرف مشترکان و کمبود سوخت در نیروگاه ها و عدم به روز رسانی تجهیزات نیروگاهی در نتیجه تحریم ها ، کمبود بارش ها  و در نتیجه کاهش ذخایر آبی عامل قطعی برق در کشور می باشد افزود: برق از تولید به مصرف است و ذخایر برقی وجود ندارد که در نتیجه در ساعات پیک مصرف برق تولیدی پاسخگوی تراکم جمعیت نمی باشد.

داداشی افزود: تنها راه مدیریت شرایط  پیش آمده برنامه ریزی فعالیت ها بر اساس ساعات خاموشی طبق جدول زمانبندی ارائه شده از سوی شرکت توزیع  برق استان است .

وی از همراهی و صبوری شهروندان قدردانی کرد و بیان داشت: مشکلات ناشی از قطع برق بر همه بخش های شهرستان تاثیر گذاشته و  با آنکه مشکل قطعی برق ناشی از کم کاری در حوزه شهرستان نمی باشد اما نیروهای ما شبانه روزی در حال خدمت رسانی و پاسخگویی به شهروندان هستند وامید است با سوخت رسانی به نیروگاه ها و کاهش میزان مصرف مشترکان، خاموشی ها قطع و یا تقلیل یابد.

محمد نیک فکر رییس آبفای شهرستان فردیس گفت: هیچ گونه قطعی آب از طرف آبفای فردیس وجود ندارد و قطعی ها در نتیجه خاموشی ها و یا  انسداد انشعابات می باشد که نیروهای سیار به طور شبانه روزی در حال تلاش جهت مرتفع سازی انسداد مسیرها هستند .

وی افزود: شرکت آبفای البرز در گزارشی اعلام کرد که برای تابستان امسال جیره بندی آب نداریم اما اگر قطعی برق رخ دهد، تصفیه خانه ها و سیستم های پمپاژ آب تحت تاثیر این قطعی قرار گرفته و در نهایت با قطعی آب در مناطقی از استان مواجه خواهیم شد.

نیک فکر اظهار داشت: همچنین کاهش میزان ورودی آب سدها در نتیجه بارش کم و گرمای زیاد نیز در کاهش خروجی آنها تاثیر دارد که این سبب می شود تا کشور و استان البرز در زمینه تولید برق آبی با مشکل مواجه شود که با توجه به اینکه بخش اعظم تامین آب شهرستان به واسطه چاه های آب و مابقی یا به واسطه برق می باشد که متاسفانه در شرایط کنونی با مشکل تامین برق روبرو می باشیم .

وی ادامه داد: یا به واسطه اختلاف شیب زمین می باشد که شهرستان فردیس هم سطح و فاقد شیب است و از طرفی در سال گذشته ورودی آب شهرستان ۷۴ مترمکعب بود که امسال در نتیجه کاهش بارش ها و برف آب ها و افزایش دما به ۳۱ مترمکعب تقلیل یافته است متاسفانه با مشکلات کم آبی و حتی قطعی آب مواجه هستیم .

نیک فکر با اشاره به واگذاری آبرسانی بخش خصوصی  افشار زاده به امور آبفای فردیس گفت:  استاندارد سازی در حال انجام است و مشکل کم آبی و احیانا قطع آب مناطق تحت پوشش آبرسانی مذکور در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.

شهرستان فردیس با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهرکرج مرکز استان البرز قرار دارد.