۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 2243
کد خبر: 84342941
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مشکلات قطعی برق و کمبود آب در فردیس بررسی شد

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸
کد خبر: 84342941
مشکلات قطعی برق و کمبود آب در فردیس بررسی شد

کرج - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار فردیس گفت: مشکلات قطعی برق و کمبود آب در این شهرستان توسط دستگاه های خدمات رسان بررسی شد.

علیرضا صیاد روز سه شنبه در نشست فوق العاده با روسای اداره برق، آبفا و شبکه بهداشت و درمان فردیس که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: رضایتمندی شهروندان و تامین حداقل نیازهای معیشتی آنان از وظایف دستگاههای اجرایی است و هرگونه مانع در این مسیر باید به صورت ریشه ای و تخصصی برطرف شود.

وی با بیان اینکه  ریشه اصلی این مشکلات مربوط به شهرستان فردیس نبوده  بلکه کشوری است ، گفت:  باید بتوانیم شرایط کنونی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم تا آسیب جدی به هیچ بخشی از شهرستان به خصوص با توجه به شرایط کرونایی و حساسیت بخش های درمانی و  صنعتی و تولیدی وارد نشود.  

در این نشست ، روسای ادارات  توزیع برق و آبفای شهرستان فردیس بر مصرف بهینه آب و برق در ماه های پیش رو  تاکید کردند.

علی داداشی بائی  رییس اداره توزیع برق شهرستان فردیس گفت: معضل خاموشی های پیش آمده مربوط به شهرستان و حتی استان البرز نمی باشد ؛ متاسفانه طی روزهای اخیر با توجه به اینکه قطعی های برق برنامه ریزی نشده بود امکان ارائه جدول زمان بندی شده و اطلاع رسانی به شهروندان وجود نداشت که در نتیجه قطعی برق سبب گلایه شهروندان شده است.   

وی با اشاره به اینکه افزایش مصرف مشترکان و کمبود سوخت در نیروگاه ها و عدم به روز رسانی تجهیزات نیروگاهی در نتیجه تحریم ها ، کمبود بارش ها  و در نتیجه کاهش ذخایر آبی عامل قطعی برق در کشور می باشد افزود: برق از تولید به مصرف است و ذخایر برقی وجود ندارد که در نتیجه در ساعات پیک مصرف برق تولیدی پاسخگوی تراکم جمعیت نمی باشد.

داداشی افزود: تنها راه مدیریت شرایط  پیش آمده برنامه ریزی فعالیت ها بر اساس ساعات خاموشی طبق جدول زمانبندی ارائه شده از سوی شرکت توزیع  برق استان است .

وی از همراهی و صبوری شهروندان قدردانی کرد و بیان داشت: مشکلات ناشی از قطع برق بر همه بخش های شهرستان تاثیر گذاشته و  با آنکه مشکل قطعی برق ناشی از کم کاری در حوزه شهرستان نمی باشد اما نیروهای ما شبانه روزی در حال خدمت رسانی و پاسخگویی به شهروندان هستند وامید است با سوخت رسانی به نیروگاه ها و کاهش میزان مصرف مشترکان، خاموشی ها قطع و یا تقلیل یابد.

محمد نیک فکر رییس آبفای شهرستان فردیس گفت: هیچ گونه قطعی آب از طرف آبفای فردیس وجود ندارد و قطعی ها در نتیجه خاموشی ها و یا  انسداد انشعابات می باشد که نیروهای سیار به طور شبانه روزی در حال تلاش جهت مرتفع سازی انسداد مسیرها هستند .

وی افزود: شرکت آبفای البرز در گزارشی اعلام کرد که برای تابستان امسال جیره بندی آب نداریم اما اگر قطعی برق رخ دهد، تصفیه خانه ها و سیستم های پمپاژ آب تحت تاثیر این قطعی قرار گرفته و در نهایت با قطعی آب در مناطقی از استان مواجه خواهیم شد.

نیک فکر اظهار داشت: همچنین کاهش میزان ورودی آب سدها در نتیجه بارش کم و گرمای زیاد نیز در کاهش خروجی آنها تاثیر دارد که این سبب می شود تا کشور و استان البرز در زمینه تولید برق آبی با مشکل مواجه شود که با توجه به اینکه بخش اعظم تامین آب شهرستان به واسطه چاه های آب و مابقی یا به واسطه برق می باشد که متاسفانه در شرایط کنونی با مشکل تامین برق روبرو می باشیم .

وی ادامه داد: یا به واسطه اختلاف شیب زمین می باشد که شهرستان فردیس هم سطح و فاقد شیب است و از طرفی در سال گذشته ورودی آب شهرستان ۷۴ مترمکعب بود که امسال در نتیجه کاهش بارش ها و برف آب ها و افزایش دما به ۳۱ مترمکعب تقلیل یافته است متاسفانه با مشکلات کم آبی و حتی قطعی آب مواجه هستیم .

نیک فکر با اشاره به واگذاری آبرسانی بخش خصوصی  افشار زاده به امور آبفای فردیس گفت:  استاندارد سازی در حال انجام است و مشکل کم آبی و احیانا قطع آب مناطق تحت پوشش آبرسانی مذکور در اسرع وقت مرتفع خواهد شد.

شهرستان فردیس با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهرکرج مرکز استان البرز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha