به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان، به مدت یک ساعت پاسخگوی تماسهایی از نقاط مختلف استان از جمله مشهد، زاوه، روستای سنگ دیوار کلات نادری، چناران، گلبهار، خواف، شاندیز، روستای کهنه جغتای، نیشابور و روستای مرندیز بجستان بود.
درخواست آسفالت مسیر جاده روستای کهنه، نصب زمین چمن مصنوعی در روستای مرندیز، تحویل واحد مسکونی در شهر گلبهار و موضوع اشتغال برخی از درخواستهایی بود که تعدادی از شهروندان در خصوصو رفع آنها با استاندار صحبت کردند.
نماینده عالی دولت در خراسان رضوی پس از پاسخگویی تلفنی، به صورت حضوری نیز با تعدادی از مردم گفت و گو و برای رفع مشکلات آنها دستور مقتضی صادر کرد.
"سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت" (سامد) برای پاسخگویی فوری، مستقیم و مستمر مدیران، مسوولان و کارشناسان دستگاههای اجرایی به عموم شهروندان، یکی از ابتکارات دولت تدبیر و امید برای اطلاع از مسائل مردم و حل مشکلات آنان است.
پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق سامانه "سامد" در دولت تدبیر و امید از سال ۹۶ در استان خراسان رضوی طراحی و راهاندازی شد که تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنشهای اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی داشته است.
خراسان رضوی از استان های پیشگام کشور در بهرهگیری از سامانه پاسخگویی مستقیم مدیران دولتی به مردم (سامد) است که از حدود چهار سال پیش تاکنون در این استان دایر شده است.
خراسان رضوی با ۸.۱ درصد از کل جمعیت کشور، ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر ساکن در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.
نظام اداری دولتی در خراسان رضوی نیز شامل ۱۰۶ دستگاه اجرایی با ۱۵۲ هزار کارمند است که ۴۹ درصد آن را بانوان تشکیل میدهند.