ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ترویج قرائت قرآن کریم و اهدای قرآن در این راستا به مجامع مختلف، صدقه جاریه است و نتایج آن تا سال‌ها پس از مرگ نیز باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از ۶ هزار جلد  قرآن کریم در ارومیه افزود: اهتمام به قرائت قرآن، امری پسندیده است ولی همت برای اهدای قرآن در راستای قرائت آن توسط افراد دیگر اثر بسیار بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: قرآن کریم، نورانیتی از جانب خداوند متعال بوده و انس با کلام الهی موجب بهره مندی انسان از این نور لایزال می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی بر بهره‌مندی از آیات الهی در راستای بهبود کیفیت زندگی بشری تاکید کرد و ادامه داد: اگر قواعد زندگی مان را با قرآن کریم تنظیم کنیم، به طور قطع سعادت دنیوی و اخروی نصیب آحاد بشریت خواهد شد.

حجت‌الاسلام قریشی تاکید کرد: بنا به فرموده معصومین (ع)، سه عمل استغفار فرزند صالح برای پدر و مادر، صدقه جاریه نظیر کمک به نیازمندان و کارهای علمی‌ با انتفاع جمعی مردم برای همیشه و پس از مرگ نیز اثرگذار است که باید همه ما بر این اعمال اهتمام داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح نور باران در ارومیه اظهار کرد: رونمایی از ۶ هزار جلد قرآن کریم در ارومیه گامی‌مهم در راستای بهره مندی بیشتر از آیات نورانی قرآن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی‌آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: بیش از سه میلیارد ریال برای تهیه این تعداد قرآن کریم توسط خیّران اهدا شده است .

حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده افزود: امیدواریم این حرکت‌ها روز به روز بیشتر شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از ۶ هزار قرآن برای استفاده در مجامع مختلف رونمایی شد.