۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۲۷
کد خبر: 81608010
T T
۰ نفر
امام جمعه اروميه: ايجاد تفرقه در جامعه اسلامي، عملي بر خلاف آموزه هاي الهي است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: ايجاد تفرقه در جامعه اسلامي، عملي بر خلاف آموزه هاي الهي است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي شامگاه چهارشنبه در آيين پاياني سمينار تعامل اقوام، اديان، مطبوعات و رسانه ها در اروميه افزود: وجود اقوام و پيروان اديان مختلف و گوناگوني در رنگ ها و زبان ها از آيات الهي هستند و نبايد اجازه دهيم اين امور دستمايه اي براي ايجاد تفرقه در جامعه اسلامي شوند.

وي اضافه كرد: بايد از ظرفيت وجود اقوام و پيروان اديان و مذاهب مختلف در آذربايجان غربي با تمام توان بهره مند شويم و از اين ظرفيت براي تعامل بيشتر استفاده كنيم.

وي با اشاره به اينكه رسانه ها و مطبوعات، اهل بيان هستند، اظهار كرد: اصحاب رسانه بايد از اين موهبت الهي استفاده كرده و تلاش كنند تا زمينه تعامل بيشتر اقوام و پيروان اديان را فراهم كنند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ادامه داد: با تلاش اصحاب رسانه مي توان نام اين استان را در حوزه تعامل اقوام و پيروان اديان در كشور سرآمد كرد.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي با قدرداني از دست اندركاران برگزاري سمينار تعامل اقوام، اديان، مطبوعات و رسانه ها از تلاش مطبوعات استان در اين خصوص تجليل كرد.

** اسلام همه را به حضور در مسير وحدت دعوت مي كند

ماموستا عبدالقادر بيضاوي امام جمعه اهل سنت اروميه نيز در اين آيين به آيات قرآن كريم در خصوص پرهيز از اختلاف اشاره كرد و گفت: ما مسلمانان بايد در يك صف واحد باشيم چرا كه اسلام ما را به حضور در مسير وحدت دعوت مي كند.

وي افزود: در قرآن كريم احترام به پيروان ديگر اديان الهي مورد تاكيد قرار گرفته است كه بايد در راستاي تاكيدات خداوند متعال حركت كنيم.

ششمين سمينار تعامل اقوام، اديان، مطبوعات و رسانه ها شامگاه چهارشنبه با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.

اين سمينار در شش دوره از سال 84 به اهتمام اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در اروميه برگزار شده است.

8137/6008