سنندج – ایرنا - معاون توسعه اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: ۹ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان سنندج به علت عرضه مواد فاسد به پرداخت ۲۶۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مصطفی رهبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از معرفی این مراکز توسط اداره کل منابع طبیعی به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی، جرایم قانونی لازم در مورد آنها اعمال شد.

وی با بیان اینکه این مراکز به علت عرضه فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف جریمه شدند، افزود: تخلف کشف شده مربوط به فروشگاه های زنجیره ای، رستوران، جگرکی، قصابی و مرغ فروشی در سطح شهرستان سنندج بود.

معاون توسعه اداره کل دامپزشکی کردستان با اشاره به تلاش بازرسان برای نظارت های مستمر و شبانه روزی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، اضافه کرد: این اداره کل در حوزه سلامت مردم هیچگونه مماشات نکرده و با متخلفان و عرضه کنندگان خام دامی فاسد به شدت برخورد می‌کند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.