۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84341383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در سنندج جریمه شدند

سنندج - ایرنا - معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: ۱۵ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله یکی از فروشگاههای زنجیره‌ای در سنندج، به دلیل تخلف به پرداخت جریمه محکوم شدند.

ناصر مخدوم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فروشگاه زنجیره ای برای عرضه فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف پس از طرح شکایت به مراجع قضایی از سوی اداره تعزیرات حکومتی به پرداخت ۲۵۶ میلیون و ۶۰ هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی افزود: در جریان بازرسی های سرزده بازرسان ستادی این اداره کل از یک فروشگاه زنجیره ای معروف در شهرستان سنندج، مقادیر قابل توجهی فرآورده های خام دامی همچون گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف و ضبط شده بود.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان به جریمه ۱۴ واحد دیگر اشاره کرد و افزود:این واحدهای صنفی شامل ۶ فروشگاه زنجیره‌ای، چهار واحد مرغ فروشی، ۲ واحد قصابی، یک جگرکی و یک رستوران در مجموع به مبلغ ۳۷۸ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی با توجه به خطر انتقال بیماری های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی از مردم خواست از خرید گوشت قرمز حاصل از کشتار غیر مجاز و فاقد مهر و لیبل دامپزشکی، مرغ زنده، گوشت چرخ کرده،تخم مرغ فاقد تاریخ تولید و انقضا و گوشت مرغی که در حضور مشتری تهیه و پاک نشده باشد خودداری کنند.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان تاکید کرد: در هنگام خرید به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند و در صورت مشاهده هر مورد مشکوک در این زمینه، مراتب را از طریق شبکه های دامپزشکی و یا تماس با سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان اطلاع دهند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha