شهرکرد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان بروجن با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون پنج هزار و ۹۲۳ نفر در این شهرستان واکسینه شده‌اند.

محمدحسن کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۶۳۶ نفر در رده سنی بالای ۸۰ سال، یک‌هزار و ۳۱ نفر در گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال و سه هزار و ۲۵۶ نفر زیر ۷۵ سال هستند.

وی با اشار به آغاز فعالیت پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ در مرکز جامع خدمات سلامت امام سجاد (ع) بروجن افزود: گروه‌های سنی اعلام شده براساس زمان‌بندی مشخص برای تزریق واکسن کرونا از طریق سامانه الکترونیکیsalamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

کرمی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هشت هزار و ۹۴۸ مورد نمونه‌گیری ویروس کرونا در شهرستان بروجن انجام شده است.

وی یادآور شد: از این تعداد نتیجه آزمایش سه هزار و ۴۰۹ نفر مثبت بود و همچنین از این تعداد تاکنون ۴۷ نفر در شهرستان بروجن به‌علت ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

کرمی اظهار داشت: از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بروجن ۱۳ درصد سالمندان، ۵۸ درصد میانسالان، ۱۸ درصد جوانان، ۹ درصد نوجوانان و ۲ درصد کودکان هستند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۳۰ هزار و ۴۱ مورد نمونه‌گیری در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

هم‌اینک چهار شهرستان خانمیرزا، کوهرنگ، سامان و بن در وضعیت زرد(خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی یا پرخطر قرار دارند.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها