سنندج - ایرنا - رییس ستاد انتخابات کردستان با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی از سوی اعضای ستاد انتخابات استان، گفت: تنها تبلیغات ما، باید دعوت مردم به مشارکت در انتخابات باشد.

به گزارش ایرنا،  محمدابراهیم زارعی  روز سه‌شنبه در نهمین جلسه ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: برخلاف بی تفاوتی برخی ها و بی اهمیت دانستن مشارکت در انتخابات، حضور مردم بسیار مهم است. 

وی با مهم خواندن اطلاع رسانی اخبار انتخابات، افزود: باید با افراد با نفوذ جامعه صحبت شود تا مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند چرا که همگی با تمام وجود درک کرده ایم که در شرایط سخت فعلی کشور، حضور مردم هم برای رییس جمهور منتخب و هم برای کشور بسیار مهم است.

رییس ستاد انتخابات کردستان تاکید کرد: هدف وزارت کشور برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور است و به مردم اطمینان می‌دهیم که امانتدار رای آنها خواهیم بود.

زارعی گفت: برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان، یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای تعیین شده که ۵۸۴ شعبه آن شهری و ۸۳۵ مورد نیز روستایی است.

وی اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار نفر کار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کردستان انجام خواهند داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه ۴۱ هیات اجرایی در ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری در موعد مقرر برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا تشکیل شد، اضافه کرد: از ۳۲ شهر استان، شورای اسلامی ۲۵ شهر پنج نفره، ۶ شهر هفت نفره، یک شهر ۹ نفره و تعداد کرسی‌های اصلی ۱۷۶ کرسی و مجموع کرسی‌های اصلی و علی‌البدل ۲۸۷ مورد است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.