همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: سند جامع اقامه نماز این استان در راستای تشریح و تبیین اهمیت نماز برای آحاد جامعه و کارکنان دستگاه‌های اجرایی تدوین می شود.

به گزارش ایرنا، «سید سعید شاهرخی» روز چهارشنبه در شورای فرهنگی و اجتماعی اقامه نماز استان، که با حضور اعضای شورا، به‌صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران و ائمه جماعات سراسر استان برگزار شد، گفت: تدوین سند جامع اقامه نماز استان بعد از مطرح شدن در شورای اقامه نماز و تصویب آن به همه واحدها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد. 

وی با بیان اینکه پرداختن به نماز در حوزه شخصی و اجتماعی رکن و اساس است افزود: به منظور توجه بیشتر به نماز و ارائه راهکارهای لازم در این باره توافقنامه‌ای بین وزارت کشور و حجت الاسلام قرائتی در راستای فرهنگ نماز منعقد شده که بسیار جامع است.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: مسئولان توجه ویژه ای به فرهنگ نماز و توجه به اقامه آن داشته‌اند و این استان در زمینه اقامه نماز، هم‌ در ادارات و هم در حوزه عمومی رتبه برتر کشوری را دارد. 

شاهرخی حمایت از مساجد را در تقویت و پشتیبانی از فرهنگ و اقامه نماز موثر دانست و تاکیدکرد:  مدیران دستگاه‌های اجرایی متصدی اقامه نماز در ادارات باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان نیز از برگزاری جشنواره اذان به صورت کشوری و ملی به دبیری استان همدان خبر داد و گفت: استفاده از ابزارهای فرهنگی، هنری، موشن گرافی، نقاشی، فیلم سازی و داستان نویسی از جمله آثار ارسالی به این جشنواره کشوری است. 

حجت الاسلام «سید مرتضی حسنی حلم» با بیان اینکه اهمیت اقامه نماز آن طور که باید به درستی درک نشده گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی همواره باید متصدی و مشوق اقامه نماز جماعت در اداره‌ها و نهادهای زیر مجموعه خود باشند.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان در سه حیطه فرهنگی، آموزشی و نظارت و ارزیابی فعالیت خود را ارائه می دهد ادامه داد: در این راستان دوره های آموزشی به صورت مجازی برای مدیران، ائمه جماعات مدارس و دبیران برگزار شده است.

به گفته وی تجلیل از فعالان عرصه نماز ، تهیه بیش از ۷۰ کلیپ با موضوع مهدویت و نماز و انتشار در فضای مجازی، مسابقه کتابخوانی با موضوعات نماز، مهدویت و غدیر و شرکت بیش از ۱۰ هزار نفر از سراسر کشور، برگزاری اجلاس های دانش آموزی و نشست های هم اندیشی، برگزاری مسابقه نماز اولی ها و جشن تکلیف از اهم فعالیت این ستاد در استان است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان، اهمیت به اقامه نماز را ثمره این حکومت دانست و یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی از ظرفیت هایی که در اختیار دارند برای ترویج این فریضه الهی استفاده کنند.

حجت الاسلام حسنی حلم با اشاره به اهداف این شورا به عنوان برنامه ریز و ناظر بر عملکرد این فریضه الهی عنوان کرد: پیگیری میزان توجه و اهمیت نماز در ادارات و دستگاه‌های اجرایی از وظایف مهم این شورا است.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه اساسی ما حفظ و اقامه نماز در بین آحاد مردم به ویژه جوانان است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید ویژه دارند.