تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: با آغاز زمان رسمی تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی، از این افراد انتظار می‌رود که احترام به قانون و اخلاق تبلیغاتی را سرلوحه برنامه و کار خود قرار دهند.

مهدی یوسفی جمارانی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی هیات اجرایی و نظارت انتخابات که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: آنچه در بحث انتخابات مهم است، مشارکت حداکثری و پرشورمردم است و همه افراد موظفند تا از هر اقدام، رفتار و حرکتی که به این اصل خدشه وارد کند پرهیز کنند.
وی افزود: نامزدهای انتخابات به عنوان فعالان عرصه سیاسی و اجتماعی و منادیان اخلاق، نوع و جنس تبلیغات خود را در راستای تکریم و منزلت بخشی به شهروندان و تکیه بر اخلاق انتخاب کرده و از دادن وعده‌هایی که در حوزه اختیارات اعضای شورای اسلامی شهر نیست پرهیز و با عمل به قانون زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور را فراهم کنند.
این مسئول با تاکید بر لزوم آموزش مجریان برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: با توجه به استمرار پاندمی کرونا ویروس و صیانت از سلامت شهروندان، برای اولین بار در کشور سایتی طراحی شده که در آن کلیه دستورالعمل‌ها، فایل‌های آموزشی، اینفوگرافی، انیمیشن، شیوه نامه‌های اجرایی به شکل‌های مختلف بارگزاری شده است.
رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان پاکدشت ادامه داد: با توجه به اینکه در این دوره از انتخابات امکان آموزش مجریان به شیوه حضوری قبل در اجتماعات امکان پذیر نیست، بستر رسانه ای به شکل مجازی به نشانی ep۱۴۰۰.ir تهیه و برای همه عوامل اجرایی نام کاربری و رمز عبور مشخص شده تا از آموزش ها بهره ببرند و ارزیابی شوند.
جمارانی افزود: نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر نیز باید با استفاده و بهره‌گیری از فضای مجازی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌ نظرات خود بپردازند و از تخریب رقبا و هر گونه اقدامی که نیاز به برخورد قانونی شود، پرهیز کنند.
وی با اشاره به شیوع کرونا یادآور شد: به منظور حفظ سلامت مردم در کنار انجام وظایف ملی و اجتماعی، ضوابط و دستورالعمل‌های لازم با فضاسازی مناسب برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام انتخابات پیش‌بینی شده که همه ملزم به رعایت آن هستند.
فرماندار پاکدشت تعداد شعب اخذ رای را ۱۶۱ شعبه اعلام کرد و افزود: تعداد شعب ثابت برای دریافت آرای مردم ۱۵۷ شعبه و همچنین ۴ شعبه سیار بدین منظور در نظر گرفته شده است.
وی تعداد عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، بازرسین و خدماتی مستقر در شعب را ۴ هزار نفر برشمرد.
جمارانی تصریح کرد: در جریان اجرای مرحله ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، ۲۰۹ نفر برای عضویت در سه شورای شهر پاکدشت، شریف‌آباد و فرون‌آباد ثبت نام کردند که از این تعداد، عده ای از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند و صلاحیت عده‌ای احراز نشد و در نهایت، صلاحیت ۱۵۵ نفر برای حضور در روند انتخابات تأئید شد.
فرماندار پاکدشت خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۵۵ نامزد انتخابات شورای شهر، ۱۱۱ نفر در شهر پاکدشت، ۲۶ نفر در شهر شریف‌آباد و ۱۸ نفر برای عضویت در شورای اسلامی فرون‌آباد با یکدیگر رقابت می‌کنند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای روز ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.