تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ارائه آمار و ارقام نادرست با آبرو و حیثیت کشور بازی می‌کند، گفت: آمارهای نادرست ارائه شده توسط نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای کشور و مردم زیان‌بار است.

«هیبت‌اله اصولی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نامزدها به‌جای پرداختن به رفع مشکلات به دنبال اتهام زدن هستند.

نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران بیان‌داشت: نامزدها  اگر زمان موجود را برای روند رفع موانع، ارائه برنامه‌ها و اعلام اهداف خود صرف کنند به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

وی تاکید کرد: ایران کشور ثروتمندی است، اما نیاز به مدیری مدبر با برنامه‌های عملیاتی دارد تا رفاه نسبی برای همه شهروندان حاصل شود.

وی با بیان اینکه ایراد گرفتن مشکلی را از مردم حل نمی‌کند، خاطرنشان‌کرد: ایران با داشتن منابع سرشاری مانند نفت، گاز، نیروی انسانی و غیره کشوری غنی است و نامزدهای انتخاباتی به‌جای انتقاد از یکدیگر، برنامه‌های قابل اجرای خود با استفاده از منابع موجود را برای مردم تشریح کنند.

اصولی با بیان اینکه مناظره‌های برگزار شده میان نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری نتیجه‌ای برای مردم به دنبال نداشت، اظهار داشت: ارائه آمار و ارقام غلط نه فقط بر جامعه، که بر دیدگاه کل جهان نسبت به کشورمان تاثیر می گذارد.

وی افزود: آماری که در مناظره‌ها به مردم اعلام شد هیچ قرابتی با امکانات، درآمد سرانه و تولید ملی کشور نداشت و وعده‌های ارائه شده نیز در این زمینه قابل اجرا نیستند.

نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ارائه آمار و ارقام نادرست با آبرو و حیثیت کشور بازی می‌کند، تاکید کرد: پرداختن نامزدهای انتخاباتی به مسائل جزئی و بی اهمیت برای مردم و جامعه زیان به همراه دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: تنها بخش اندکی از جامعه در مورد اعداد و آمار اطلاعات دارند و بقیه مردم وعده‌های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی را باور می‌کنند که منجر به انتخاب اشتباه شده و نتایج منفی به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه (۲۸ خردادماه) برگزار می شود.

 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تایید هفت نامزد انتخاباتی توسط شورای نگهبان آغاز شد و از همان روزها، تبلیغات این افراد با طرح برخی از آمار و ادعاهای نادرست اقتصادی همراه شد.