تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

همدان- ایرنا- افتخارآفرینی ورزش هندبال همدان طی یکسال اخیر در عرصه‌های ملی باعث شده تا بار دیگر این استان در ردیف برترین های کشور قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، ورزش هندبال همدان جزو رشته‌هایی است که طی یک دهه اخیر با تغییرات فراوان در حوزه مسوولیتی مواجه بود و همین مساله منجر به افول این رشته در سطح کشور شد.

تغییرات ایجاد شده در راس هیات هندبال و به روی کار آمدن «مهدی اسفندیاری صالح»، دستاوردهای خوبی را رقم زده به نحوی که شاهد توفیق این رشته ورزشی در استان هستیم.

اگرچه حضور وی این نگرانی را ایجاد کرد که به دلیل مشغله کاری(شهردار یکی از شهرهای استان) امکان توجه لازم به مشکلات این ورزش میسر نشود اما او در کنار همراهان خود در هیات توانست مسیر موفقیت هندبال همدان را هموار سازد.

اسفندیاری مرداد سال ۹۸ سکان ریاست هیات هندبال همدان را برعهده گرفت و در این مدت با میزبانی اردوهای تیم ملی در رده پایه، رایزنی برای حضور استعدادهای هندبال استان در تیم ملی، حضور در لیگ یک کشور و  دوره‌های مختلف آموزشی، اقدام‌های چشمگیری را به مرحله اجرا گذاشته است.

اجرای این برنامه‌ها باعث شد تا هندبال همدان از وضعیت قرمز و شرایط نامناسب قبلی در مقایسه با دیگر استان های کشور خارج شود به نحوی که استان همدان امروز در این رشته ورزشی جزو مدعیان به شمار می‌رود.

هندبال همدان در رشته سالنی و ساحلی همواره افتخارات ارزنده ای در کشور داشته و همین مساله نیز باعث شد تا انتظار فدراسیون از این استان در دوره مدیریت اسفندیاری بالا باشد.

دوره موفق در عرصه ملی داریم
رییس هیات هندبال استان همدان در این باره گفت: دوره موفقی را در عرصه اردوهای تیم ملی داریم به طوریکه اکنون ۱۲ بازیکن مستعد این استان در اردوهای ملی حضور دارند.

رییس هیات هندبال همدان در این باره گفت: دوره موفقی را در عرصه اردوهای تیم ملی داریم به طوریکه اکنون ۱۲ بازیکن مستعد این استان در اردوهای ملی حضور دارند.

«مهدی اسفندیاری صالح» اظهار داشت: خوشبختانه با کمک ارکان هیات به ویژه مربیان سازنده توانسته‌ایم در حوزه استعدادیابی و پرورش نخبه‌های هندبال استان مسیری موفق را ایجاد کنیم و حاصل تلاش این مجموعه دعوت از ۱۲ بازیکن به اردوهای تیم ملی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر دوازده نفر از بازیکنان استان در رده‌های سنی مختلف در بخش بانوان و آقایان به اردوهای تیم ملی جهت اعزام به مسابقات آسیایی دعوت شده‌اند که این موفقیت حاصل تلاش مسوولان و مربیان در سطح شهرستان‌های استان است.

اسفندیاری صالح از استان همدان به عنوان معدن گرانبها در استعدادهای هندبال نام برد و افزود: حمایت از هندبال شهرستان‌ها باعث شده تا شاهد ظهور نخبه‌های مستعد در این ورزش باشیم.

خروجی هندبال همدان راضی کننده است
معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این باره گفت: خروجی هندبال همدان در ۲ سال اخیر با وجود شیوع ویروس کرونا راضی کننده بوده و قدردان تلاش این مجموعه هستیم.

«محرم روزبه» افزود: خوشبختانه هندبال استان یکی از هیات‌های پویا و فعال است و هیات های شهرستانهای رشته هندبال در سطح استان همگی فعال هستند و عملکرد خیلی خوبی نیز دارند.

خوشبختانه هندبال استان یکی از هیات‌های پویا و فعال است و در تمام شهرستانها رییس هیات دارد ضمن اینکه فعالیت خوبی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه هندبال همدان توانسته نفرات خوبی را در سطح اول این رشته ورزشی معرفی کند که این موفقیت مرهون حضور چهره‌های شاخص و موفق در هیات هندبال استان است، گفت: هیات هندبال استان همدان در بحث المپیاد استعدادهای برتر نیز عملکرد موفق و قابل قبولی داشت.

روزبه اضافه کرد: برنامه ریزی هدفمند هیات هندبال همدان به ویژه در رده‌های سنی پایه دستاوردهای موفقی را همراه داشته است ضمن اینکه در بخش بانوان نیز سال گذشته شاهد درخشش این قشر در مسابقات کشوری بودیم.

وی با اشاره به پیش رو بودن المپیاد استعدادهای برتر کشور، گفت: هندبال همدان با توجه به فعالیت موثر در رده‌های سنی پایه می‌تواند عملکرد خوبی در این رویداد مهم داشته باشد.

هم اینک یک هزار هندبالیست در سطح استان همدان فعالیت دارند.