تهران – ایرنا – مردم شهرستان پاکدشت، از ۷ صبح با حضور پرشور و با صلابت خود در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی و دومین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، در دفاع از نظام سنگ تمام گذاشتند و این حضور حماسه ساز در حالی است که بیش از ۳ ساعت و نیم از شروع انتخابات نگذشته‌است.

به گزارش ایرنا ، مردم خداجو و ولایتمدار شهرستان پاکدشت که ازنخستین ساعات آغاز انتخابات خود را به شعب اخذ رأی رسانده‌اند، بار دیگر حماسه ‌ای ماندگار در تاریخ سراسر افتخار این شهرستان رقم زدند.

در برخی از شعب اخذ رأی حتی پیش از شروع رسمی انتخابات برخی از مردم به انتظار ایستاده بودند تا به عنوان نخستین فرد، رأی خود ا داخل صندوق‌ها بریزند.

انتخابات شورای شهر پاکدشت به صورت تمام الکترونیک و انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری به صورت دستی انجام می‌گیرد.
ناظران بهداشتی، همزمان با آغاز فرایند اخذ رأی در شعب پاکدشت مستقر شده و ضمن دعوت مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به افراد ماسک داده و روند بهداشتی انتخابات نظارت می‌کنند.

عده ای از مردم پاکدشت به خبرنگار ایرنا گفتند: انتخابات مظهر اقتدار ایران اسلامی است، مردم که ماه‌ها در انتظار ۲۸ خرداد به سر بردند، آماده‌اند تا یاوه گویی دشمنان را با رأی‌های خود در حمایت از نظام بدهند.
مجید پازوکی گفت: حضور مردم در انتخابات بار دیگر نشان داد که ملت ایران هیچ گاه نسبت به سرنوشت خویش و امورات نظام بی تفاوت نبوده و نخواهند بود.

وی اظهار داشت : ریاست جمهوری، از جایگاه بسیار والایی در کشور و مجامع بین‌المللی برخوردار است و هر چه از پشتوانه و رأی بیشتری برخوردار باشد می‌بتواند با اقتدار از ایران اسلامی دفاع کند.

محمدعلی فراهانی دیگر شهروند پاکدشتی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حضور در انتخابات تکلیفی الهی و دینی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده تک تک واجدین شرایط گذاشته است و اگر کسی در این عرصه مهم حضور نداشته باشد از این فیض عظیم الهی بی نصیب مانده است.

وی تصریح کرد : انقلاب اسلامی این حق را به ملت ایران داد که سرنوشت خود را با شرکت در انتخابات تعیین کنند لذا بی اعتنایی به این حق، در اصل محروم کردن خود از ساختن آینده کشور است.

وی گفت: مردم ایران بار دیگر عشق و ارادت خود را به نظام ثابت کردند و منتخبین مردم نیز باید با خدمت رسانی به آنان، به رأی و انتخاب مردم احترام گذاشته و زمینه رشد و توسعه ایران اسلامی را فراهم کنند.

انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی در شهر پاکدشت به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

شورای شهر پاکدشت ۹ عضو و شوراهای اسلامی شهر شریف‌آباد و فرون‌آباد هر کدام ۵ عضو دارد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- برگزار می‌شود.
طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.
زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.