بندرعباس - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: مردم در کنار همه شاخص‌هایی که برای شوراهای شهر در نظر می‌گیرند بینش فرهنگی نامزدها را هم لحاظ کنند.

رضا کمالی زرکانی روز جمعه در صف رای دهندگان انتخابات در گفت وگوبا ایرنا اظهار داشت: این بسیار مهم است چرا که هر زمان مدیریت شهر در دست افراد داری بینش فرهنگی بوده تاثیرهای مثبت خود را بر زیست شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: تعامل بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و شوراهای شهر در سال گذشته منجر به انجام کارهای خوبی در سطح شهرها و روستاها شد و ارتباط و تعامل خوبی با بسیاری از شهرها و روستاهای این استان وجود داشت و برخی شهرها نیز تعامل کمتری داشتند.

وی اضافه کرد: زیرساخت توسعه در همه ابعاد توسعه فرهنگ است که به عنوان موتور محرک می‌تواند همه بخش‌ها را به حرکت در آورد.

برگزاری انتخابات در کشور نهادینه شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان داشت:‌ برگزاری انتخابات در کشور یک امر نهادینه شده که سال‌ها و به دفعه‌های بسیار با حضور پرشور مردم برگزار شده است لذا اساس انقلاب هم بر تأیید توسط مردم از طریق انتخابات بوده و از این نظر انتخابات بسیار اهمیت دارد.

کمالی افزود: این بار نیز در استان ۲ انتخاب بسیار مهم درحال برگزاری است که توضیح‌های بسیاری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری داده شده اما در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کمتر صحبت شده و این انتخاب می‌تواند در روند فرهنگی شهرها و روستاها تأثیر گذار باشد.

یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در این استان هستند که ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رأی اولی است.

از مجموع یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رأی،۵۶۳ شعبه برای شهرهای استان و ۹۹۳ شعبه برای مناطق روستایی پیش بینی شده و در روند برگزاری انتخابات در استان هرمزگان ۳۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، پشتیبانی، انتظامی و دیگر حوزه ها با ستاد انتخابات استان همکاری خواهند کرد.

مناطق ۴۵ شهر هرمزگان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می کنند و در یک هزارو ۳۲۱ روستای  استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب می کنند.

در هرمزگان، شهر بندرعباس دارای ۱۱ کرسی شورا، میناب دارای هفت کرسی شورا و ۴۳ شهر دیگر استان داری پنج کرسی شورا هستند و ۱۱۷ روستا دارای کرسی پنج نفره شورا و مابقی روستاها دارای کرسی سه نفره شورا هستند.