تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲

سنندج - ایرنا - مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بیجار از بخشش ۲ محکوم به قصاص عمد توسط خانواده‌های مقتولین بیجاری خبر داد.

باقر بهاری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ جوان بیجاری محکوم به قتل عمد که چند وقتی است حکم قصاص آنها صادر شده است و خانواده های مقتولین در مراحل اداری انجام قصاص بودند، با ورود بیرق متبرک رضویی به شهرستان و زیارت این پرچم در زندان بیجار، توسط اولیای دم بخشوده شدند.

وی افزود: یکی از این جوانان محکوم به قتل عمد، سال گذشته مرتکب قتل یک جوان دیگر شده بود و دیگری هم یک جوان که مرتکب قتل یک سالخورده شده بود، با توجه به محتویات پرونده و اعتراف به قتل، محکوم به قصاص شده بودند.

مدیر عامل انجمن حمایت از انجمن زندانیان شهرستان بیجار تصریح کرد: به برکت حضور خادمین آستان قدس رضوی و بیرق بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، ۲ خانواده بیجاری به عشق و حرمت نام امام رضا (ع) از قصاص قاتلین خود گذشتند.

انجمن حمایت از زندانیان کشور به مناسب های مختلف به دنبال بخشودگی محکومین در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و بازگشت آرامش به خانواده های زندانیان اقدامات زیادی در دستور کار دارد که این مورد هم با عنایت امام هشتم ختم به خیر شد.

رییس زندان بیجار هم گفت: همزمان با دهه کرامت و نزدیک شدن به میلاد باسعادت غریب الغربا امام علی ابن موسی الرضا( ع) زندان شهرستان بیجار میزبان بیرق نورانی امام هشتم و خادمان آن امام همام بود.
رجب‌پور اضافه کرد: بیرق مکرم امام هشتم با همراهی خادمان حرم امروز در زندان بیجار مهمان پرمهر عاشقان آن حضرت بود و حضور گرم و صمیمی خادمان حرم با استقبال شایسته مسوولین، کارکنان و زندانیان بیجار همراه شد. 
وی یادآور شد: به برکت و یمن حضور با شکوه بیرق مکرم امام رافت علی ابن موسی الرضا و با احترام به این حضور ارزشمند با همراهی خادمان حرم آن حضرت در زندان،  شکات ۲ زندانی محکوم به قصاص با گذشت مهربانانه و با تاسی از رافت رضوی زمینه آزادیشان از  این مرکز فراهم شد.
رجب‌پور ادامه داد: مراسم استقبال از بیرق امام همام با همراهی مسوولین شهر از جمله امام جمعه بیجار ، فرمانده سپاه و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار همراه شد.
 اجرای برنامه نوحه خوانی و زیارت بیرق مکرم بخش‌های دیگری از این میزبانی پرخیر و برکت بود.
از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت ناگذاری شده است و کاروان زیر سایه خورشید تا شامگاه چهارشنبه ۲ تیر در استان حضور دارد.

با دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید حامل بیرق حرم مطهر رضوی وارد استان کردستان شد و در طول پنج روز جای جای این استان معطر به شمیم رضوی می شود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.