انتقال زندان مرکزی سنندج نیازمند مشارکت جهادی مسوولان است

سننندج‌ - ایرنا - مشاور عمرانی و جذب سرمایه سازمان زندان‌های کشور گفت: انتقال زندان مرکزی سنندج به خارج از محدوده شهری یک مسئله اجتماعی و نیازمند مشارکت جهادی مسوولان استانی است.

به گزارش ایرنا ناصر حاج محمدی روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور استاندار کردستان، شهردار سنندج و جمعی از مدیران استانی اظهار داشت: لزوم توجه به زندان و احداث مکانی مناسب بر اساس استانداردهای قابل قبول یک مسئله اجتماعی است که برای تحقق آن در شهرستان سنندج نیاز به یک مشارکت گروهی و همکاری جهادی است.

وی ضمن برشمردن مشکلات فعلی زندان و لزوم توجه به حقوق شهروندی زندانیان با اختصاص فضای مناسب فیزیکی برای تحقق هداف بازپروری و اصلاح و تربیت زندانیان، خواستار مشارکت جمعی مسوولان استانی و در راس آنها استاندار کردستان، برای حل مشکل زمین و اختصاص محدوده مناسب برای احداث ساختمان جدید زندان، خارج از محدوده شهری شد.

 مشاورعمرانی سازمان زندان‌ها تاکید کرد: البته این زمین باید با دسترسی به بسترهای مناسب به تاسیسات زیر بنایی دارای امکانات شهری باشد.

وی با اشاره به این موضوع که در قانون جدید و با فراهم کردن بسترهای مناسب در زندانهای کشور و محاکم عمومی و انقلاب ، دادرسی های زندانیان بصورت الکترونیکی برگزار می شود اظهار داشت: امروز در زندان مرکزی سنندج شاهد افتتاح دادرسی الکترونیکی ، ملاقات الکترونیکی و خدمات قضایی بودیم که تحقق آن صرفاَ با امکانات فیبری نوری فراهم شده است.

وی یادآور شد: تحقق این مهم ، مسئله حیاتی برای رشد و تعالی برنامه های هدفگذاری شده سازمانی است که باید در اختصاص زمین برای احداث زندان جدید این دسترسی ها به تاسیسات زیربنایی مد نظر قرار بگیرد .

در پایان این جلسه پیشنهاد های مربوط به اختصاص زمین برای احداث زندان توسط مدیر کل منابع طبیعی مطرح شد و توافقنامه رفع مشکل نقص حریم قانونی زمین کانون اصلاح و تربیت مصوب و به امضا حاضرین در جلسه رسید.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha