کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن تشکر از مردم به دلیل شرکت در انتخابات گفت: نخستین پیروز انتخابات ملت ایران هستند و انتخابات ۲۸ خرداد برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی است که دشمنان انقلاب و اسلام را ناامید کرد.

به‌ گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته در جمع نمازگزاران با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور افزود: دشمنان انقلاب در صدد ایجاد شکاف بین مردم و نظام هستند اما مردم ایران دسیسه های دشمن را می شناسند و فریب دشمن را نمی خورند.

وی تصریح کرد: باید به تک تک ملت ایران تبریک گفت زیرا آزمون خوبی را با افتخار در تاریخ ثبت کردند و سرافراز شدند.

این مسئول به زحمات برگزاری انتخابات اشاره کرد و تاکید کرد: دست و اندکاران انتخابات و نیرو های اجرایی وظیفه مهمی داشتند لذا از نیروهای مسلح، انتظامی،بسیج، سپاه و ارتش تشکر می کنیم، همچنین مطبوعات و رسانه ها و صدا سیما و ستاد های انتخاباتی و نامزد ها زمینه شور انتخاباتی را افزایش دادند.

به گفته وی، حضور مردم به عنوان رکنی از جمهوری اسلامی، جمهوریت و اسلامیت پای صندوق های رای را پر رنگ تر کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه این انتخابات با همه انتخابات متفاوت بود اظهار داشت: تهدیدهای زیادی پیش روی رای دهندگان بود که اولین تهدید ویروس کرونا بود، آتش پر حجم دشمن در تبلیغات منفی انتخابات مورد دیگری بود که آنها از همه توان خود استفاده کردند تا حضور مردم را کمرنگ کنند.

وی یادآور شد: ضعف های مدیریتی که بخشی از آن در دشواری های معیشتی خود را نشان داد و مردم را نگران کرده بود مردم اما با بصیرت و صبر حضور حداکثری را رقم زدند.

وی ادامه داد: ملت تکلیف مدار، انقلابی و شهید داده ایران سیاه نمایی ها و تهمت های دشمنان را به دست آوردهای نظام خنثی کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: رییس جمهور منتخب فردی مجرب، حزب الهی، انقلابی و مخلص و سید پاک دوران های خدمت به مردم است و باید به آیت الله رییسی که انتخاب قاطع مردم است تبریک گفت و امیدواریم رییس جمهور منتخب در آرامش و دور از سیاسی بازی، یاران خود را در خلوت خود و خدا انتخاب کند تا ما از پیچ های سخت تاریخ عبور کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به دولت آینده، خاطرنشان کرد: ما می دانیم که افرادی در کنار وی هستند، متخصص، جوان، قاطع، عالم، دارای دانش مناسب کار، استکبارستیز و از جنس شهید سلیمانی هستند و به طور کلی افرادی همکار دولت منتخب هستند که همه ظرفیت شایستگان را در اختیار دارد.

امام جمعه کرمان یادآور شد: یکی از دست آور های مهم انقلاب اسلامی در این شرایط تحریم ساخت واکسن ایرانی کرونا است و باید به این جوانان و ملت این پیروزی مهم را تبریک گفت.

این مسئول با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: شهادت مظلومانه شهید بهشتی را به دستگاه قضا کشور و عزیزان در دستگاه قضا تبریک و تهنیت عرض می کنم، کارکنان دستگاه قضا از عدالت دفاع می کنند و در این زمینه در حال تلاش اند تا حکم خدا را در صحنه های مختلف اجرا کنند.

وی تصریح کرد: تولید فساد قبل از دستگاه قضا است و پیشگیری قبل از آن باید انجام شود امیدواریم دولتمردان فساد را از ریشه بخشکانند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود در باب عجله اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) ما را به صبر و پرهیز از عجله دعوت کردند زیرا با صبر است که زوایای مسائل برای ما آشکار می شود زیرا عجله گاهی سبب گناه می‌شود.

وی گفت: گاهی اظهار نظری شده که بعد می بینیم اشتباه بوده و یا تصمیمی میگیریم و بعد ها پشیمان می شویم لذا صبر در همه امور سفارش شده است.

وی با اشاره با به سخنان امیرمومنان گفت: ایشان می فرمایند زمانه دور روز بیشتر نیست، یک روز به نفع شما و یک روز علیه شماست و روزی که به نفع ما با صبر و تدبیر به پایان می رسد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: هدف از آفرینش در نگاه قرآن بیداری، آگاهی، شناخت یادگیری و آگاهی بخشی است و هدف این است که بدانید خدا بر هرکاری قادر است و اراده خدا به چیزی تعلق گیرد آن اتفاق انجام می شود.