۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1829
کد خبر: 84355021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملت ایران با غرور ملی و غیرت دینی در انتخابات شرکت کنند

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: ملت ایران باید بر مبنای توجه به غرور ملی و غیرت دینی در انتخابات حضوری پرشور و گسترده داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در آیین این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: لازم است با حضور گسترده مردم در انتخابات دولتی در تراز انقلاب اسلامی در کشور شکل گیرد.
وی در ادامه به مشکلات موجود در کشور نیز اشاره و تصریح کرد: بخشی از این مشکلات ناشی از فشارهای بیرونی است و بخش عظیمی از آن نیز ناشی از آن است که برخی مسئولان به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند.
خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: در شان مردم ایران اسلامی نیست که در مسائل جزئی در اقتصاد خود با مشکل مواجه باشند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: هر ایرانی باید در انتخابات ۲۸ خرداد ماه به غرور ملی و غیرت دینی خود توجه کرده و با حضور بانشاط و حداکثری و انتخاب دولتی در تراز انقلاب اسلامی زمینه ای را فراهم کند که بخشی از مشکلات موجود  با همت دولت و تحت فرماندهی و رهبری مقام معظم رهبری حل شود.
وی شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفت و ادامه داد: ۲ محور دفاع از دین و حراست از احکام دینی و مبارزه جدی با طاغوت زمان خود از محورهای اصلی زندگی آن امام همام بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: امام صادق (ع) توانست با بصیرت و صبر؛ در مدت زمان نسبتا طولانی امامت خود جامعه اسلامی را به خوبی رهبری کند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، سالروز شهادت شهدای ۱۵ خرداد به عنوان شهدای آغازگر نهضت امام (ره) را گرامی داشت و تاکید کرد: شهدای ۱۵ خرداد پرچم دفاع از حق را در دوران اختناق طاغوت بلند کرده و جان خود را در این راه گذاشتند.
وی سالروز رحلت امام خمینی (ره) را نیز تسلیت گفت و ادامه داد: شخصیتی را در ۱۴ خردادماه از دست دادیم که سالها وجود خود را به براساس فرمایشات ائمه اطهار (ع) و دستورات دینی پرورش داده بود و توانست این رووحیه الهی و تربیت شده در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  را به روحیه ای ماندگار در زندگی فردی و اجتماعی خود تسری دهد و پس از انکه روحیه و رویه الهی خود را ساخت پا به عرصه ساختن جامعه انسانی گذاشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تصریح کرد: امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی، زمانی که پا عرصه ساختن جامعه اسلامی گذاشت در ابتدای راه، مبارزه با طاغوت زمان را آغاز کرد.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تاکید کرد: امام خمینی (ره) باصلابت، شجاعت، مواظبت به اصول دینی و اخلاقی و با توکل به خداوند تونست جامعه را به سوی انقلابی بزرگ رهنمون شود.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل در راه پیروزی انقلاب اسلامی با تمامی طاغوت های زمان در سراسر دنیا ایستاد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به تحمیل یک جنگ تمام عیار بر کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: هنر امام راحل (ره) این بود که این جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاعی مقدس و دانشگاهی انسان ساز کرد که بزرگانی چون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه تربیت شدگان مکتب امام و دانشگاه  انسان ساز دفاع مقدس هستند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی  یادآور شد: دشمنان تصور می کردند که با رحلت امام خمینی (ره) کار انقلاب تمام شده و به همین دلیل تلاش می کردند که نقشه های اصلی خود را پس از رحلت امام خمینی (ره) اجرا کنند.
وی تصریح کرد: حادثه تاریخ ساز، بزرگ و مهم دیگر پس از رحلت امام خمینی (ره)، آغاز رهبری و امامت رهبر فرزانه، اندیشمند و حکیم انقلاب اسلامی است .
خطیب جمعه کرمان یاداور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از امام راحل، با همان نگاه، صلابت و شجاعت، بینش عمیق و دقیق و با حکمت امام راحل پرچم انقلاب اسلامی ایران را بر دست گرفتند و توانستند کشور را از پیچ های خطرناک عبور دهند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: ایران اسلامی بر مبنای رهبری مقام معظم رهبری هم اکنون کشوری مستقل و توانمند است که هیچ قدرتی نمی‌تواند نگاه نامحرمی به آن کند.
وی با بیان این مطلب که ایران اسلامی جزو ۱۰ کشور برتر جهان در قدرت دفاعی به شمار می رود، تصریح کرد: کشور ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های علمی نیز پیشرفت های شایان توجهی داشته است.
وی در ادامه روز جهانی محیط زیست را تبریک گفت: یاد و خاطره شهدای این حوزه را نیز گرامی می داریم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه به ترس ها و نگرانی های مختلف انسان ها اشاره و بیان کرد: ترس از بیماری، ضعف در برابر طبیعت و بلایای طبیعی، دشمن ، علاقه به دنیا و دنیاپرستی و قدرنشناسی اطرافیان از جمله نگرانی های انسان ها است که برای مقابله با آنها می توان با پناه بردن به قدرت بی انتهای خداوند، جهاد در راه خدا وکار برای خدا موفق شد.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر انسان در زندگی فردی و اجتماعی برای رضایت خداوند کار کند، هیچگاه ناراحت و نگران نمی شود، چون توقع پاداش و تشکر از هیچ فردی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha