خمین - ایرنا - ۲ هزار و ۴۷۷ داوطلب از شهرستان‌های خمین، محلات و دلیجان امسال برای شرکت در بزرگترین آزمون علمی کشور ثبت نام کردند.

به گزارش ایرنا، دومین کنکور سراسری در شرایط کرونا در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر جاری برگزار می‌شود و توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از روز ۶ تیر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده یک میلیون ۳۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ کشور ثبت‌نام کرده‌اند.
شهرستان های نوار جنوبی استان مرکزی؛ خمین، محلات و دلیجان آماده برگزاری بزرگترین آزمون علمی کشور هستند و ۲ هزار و ۴۷۷ دانش آموز پایه دوازدهم سرنوشت خود را در این آزمون رقم می زنند.
رئیس آموزش و پرورش دلیجان گفت: ۶۸۷ داوطلب این شهرستان برای رقابت در آزمون سراسری امسال ثبت نام کردند و در پنج گروه آزمایشی حضور می‌یابند.
«مهدی دلاوری» افزود: ۲۴۲ نفر از این داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی و ۱۸۵ داوطلب در گروه علوم انسانی رقابت می‌کنند.
وی اظهار داشت: ۱۰۲ داوطلب در گروه آزمایشی زبان خارجی، ۸۱ نفر در گروه هنر و ۷۷ نفر در گروه ریاضی در آزمون سراسری امسال ثبت نام کردند. 
رئیس آموزش و پرورش دلیجان بیان کرد: آزمون سراسری در دلیجان مانند سال‌های گذشته در دانشگاه پیام نور با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزار می‌شود. 
دلاوری تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا  به‌منظور تامین زیرساخت‌های برگزاری کنکور امسال و تامین سلامت شرکت کنندگان در بزرگترین آزمون کشور نشست‌های تخصصی با مسئولان شهرستان برگزار شده است.
وی ادامه داد: خانواده‌ها و داوطلبان بدون نگرانی و با آرامش کامل می‌توانند در محل برگزاری کنکور حضور پیدا کنند.

رقابت یک هزار و ۹۴ دانش آموز خمین در بزرگترین ماراتن علمی سال
رئیس آموزش و پرورش خمین گفت: یک هزار و ۹۴ دانش آموز پایه دوازدهم رشته‌های نظری و هنرستان در آزمون سراسری امسال ثبت نام کردند.
«عبدالرضا پیر حسینلو» افزود: ۳۷۴ داوطلب در گروه آزماشی علوم انسانی، ۲۴۷ داوطلب در گروه علوم تجربی و ۱۰۱ داوطلب در گروه ریاضی از نهم تا دوازدهم تیرماه جاری باهم رقابت می‌کنند.
وی بیان کرد: ۳۷۲ دانش آموز پایه دوازدهم هنرستان نیز داوطلب شرکت در آزمون سراسری امسال هستند.
رئیس آموزش و پرورش خمین یادآور شد: زادگاه امام راحل رتبه نخست قبولی آزمون سراسری پارسال در استان مرکزی را کسب کرده و ۱۱۵ دانش‌آموز پایه دوزادهم این شهرستان به دانشگاه‌های دولتی راه یافتند.
پیرحسینلو بیان کرد: یک‌هزار و ۷۲ دانش آموز پایه دوازدهم تحصیلی در خمین پارسال در آزمون سراسری شرکت کردند.

افزایش ۲ برابری داوطلبان رشته های تجربی در محلات
رئیس آموزش و پرورش محلات از ثبت نام ۶۹۶ متقاضی ورود به دانشگاه در این شهرستان خبر داد و گفت: تب داغ پزشکی، صف پشت کنکوری‌های رشته تجربی را افزایش داده به گونه‌ای که میزان داوطلبان رشته تجربی نسبت به کل داوطلبان سه رشته بیش از ۲ برابر است.

«حجت‌الله محمدی» افزود: همانند سال‌های گذشته زنان با ۴۳۶داوطلب، ۶۳ درصد شرکت کنندکان را به خود اختصاص داده‌اند.

 وی ادامه داد: ۸۳ داوطلب رشته علوم ریاضی شامل ۲۷ زن و ۵۶ مرد به همراه ۱۵۶ داوطلب رشته علوم انسانی شامل ۹۶ زن و ۶۰ مرد صبح پنجشنبه ۱۰ تیرماه رقابت در بزرگترین آزمون علمی خود را در محلات آغاز می کنند.

رئیس آموزش و پرورش محلات گفت: ۲۹۰ داوطلب رشته علوم تجربی که ۱۹۸ نفر زن و ۹۲ نفر مرد را شامل می‌شوند روز جمعه ۱۱ تیرماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

محمدی اضافه کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۰ روز چهارشنبه ۹ تیرماه برای ۸۷ نفر داوطلبان رشته هنر و روز شنبه ۱۲ تیرماه برای ۸۰ داوطلب رشته زبان خارجه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: کنکور سراسری امسال طی چهار روز در محل دانشگاه دولتی شهرستان محلات برگزار می‌شود.
کارت‌ شرکت در آزمون‌ به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۶ تیرماه جاری تا روز سه‌­شنبه هشت تیرماه بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.
 بیش از ۲۲ هزار داوطب استان مرکزی در کنکور سراسری امسال شرکت دارند.