سنندج‌ - ایرنا - مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: با صدور مجوز هفت مرکز آموزش جوارکارگاهی و بین کارگاهی، تعداد این مراکز در استان به ۱۶ مرکز رسید.

به گزارش ایرنا جمیل احمدی روز شنبه در نشست کمیته آموزش در صنایع استان کردستان اظهار داشت: انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان ، اتحادیه کارفرمایان خباز، اتحادیه تعمیرکاران خودرو ، یدکی فروشان و جوشکاری فلزات ، سازمان نظام صنفی رایانه ، شرکت تعاونی ۴۴۷۰ فراگیر مشاغل خانگی تعاونگران تلاشگر استان کردستان ، شرکت ماشین سازی کریمیان صنعت شهرستان دیواندره و شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی کامیاران، مراکزی است که توانستند مجوز مرکز جوارکارگاهی را کسب کنند.

وی افزود: در راستای اجرایی کردن ماده ۱۱۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و به منظور گسترش آموزش های فنی و حرفه‌ای و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز، تمامی کارفرمایان واحدهای صنعتی، تولید و خدماتی مکلف‌اند در ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عمل آورند.

احمدی تاکید کرد: مسیر دستیابی به نیروی انسانی ماهر و توانمند در بخش صنایع و صنوف از طریق آموزش های مهارتی هموار می شود

وی با بیان اینکه اهمیت آموزش های مهارتی و نقش آن در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع و صنوف استان برکسی پوشیده نیست ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال‌جاری توسط رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی ) به نام سال تولید ؛  پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان آمادگی کامل دارد در راستای منویات معظم له موانع پیش روی صنایع و صنوف استان را در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی بردارد.

 احمدی یادآور شد: صنایع کوچک و بزرگ استان برای تقویت کمی و کیفی نیروی انسانی و تولیدی خود باید نسبت به راه ‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در جوار کارخانه‌ها و کارگاه‌ها اقدام کنند و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان  نیز با قدرت آماده مشارکت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راه‌اندازی مرکز آموزشی جوار کارگاهی و بین کارگاهی جدی است و افزایش حضور در کارخانه ها و کارگاه ها را در اولویت اقدامات خود قرار داده است اما این مهم نیازمند توجه مدیران صنایع به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است .

احمدی با اشاره به تسریع در روند صدور درخواست های صنایع و صنوف استان در راستای احداث مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی اظهار داشت: این اداره کل آمادگی دارد در اسرع وقت و با کاهش بروکراسی های اداری نسبت به صدور مجوز برای صنایع و صنوف درخواست کننده ایجاد مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی اقدام کرده و در صورت راه‌اندازی مراکز آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در صنایع و صنوف استان شاهد ارتقاء جایگاه و موقعیت صنعتی و تولیدی استان با توجه به  ارتقاء سطح مهارتی شاغلان در این حوزه و افزایش بهره وری و کیفیت تولیدات استان خواهیم بود.