۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84334412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد مرکز آموزشی ویژه کشاورزان در کردستان موجب افزایش تولید می شود

سنندج- ایرنا- مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: صدور مجوزی برای ایجاد مرکز آموزش جوار کارگاهی توسط شبکه تعاون روستایی استان نیازی ضروری در راستای افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، پیمان  اسکندری روز چهارشنبه در نشستی با مدیرکل فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش های مختلف اقتصادی و مولد از جمله مهم ترین رویکردهای آموزش فنی و حرفه ای است، اْظهار داشت: این نشست به منظور دانش افزایی، بهره وری و افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی که بخش مولد در استان است و  می تواند در تولید سرانه استان با آموزش تخصصی و مداوم برای اعضا شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی موثر واقع شود،  تشکیل شده است.

 اسکندری  افزود: با مهارت های تخصصی یا حرفه‌ای، افراد برای احراز شغل، کسب و کار آماده می‌شوند و یا کارآیی آنان را در انجام کارها افزایش می‌دهد و از ضرر و زیان صاحبان مشاغل جلوگیری خواهد شد و این مهارت ها در حد تکنسینی برای ورود فراگیران به بازار کار کافی است. 

 مدیر کل فنی و حرفه ای استان کردستان هم در این نشست آموزش را در  به روز بودن پرسنل کارگاه ها را از ضروریات دانست و گفت: بدون شک آموزش های مهارتی حلقه مفقوده اشتغال و کارآفرینی در کشور ماست و آموزش فنی و حرفه ای باید نهادینه شود تا همگان بر اهمیت آن به باور قلبی  برسند.

 جمیل احمدی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته جهان بسیار مورد اقبال و توجه قرار دارد و نگاه شان به مقوله آموزش به صورت سرمایه گذاری است و اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای بحث کارآفرینی آن است. 

وی اضافه کرد : تربیت نیروی کار ماهر برای بازار کار از یک سو و همچنین ایجاد فرصت شغلی با آموزش های ارایه شده از سویی دیگر باعث ایجاد خلاقیت و درنتیجه شغل برای افراد خواهد شد.

 اخذ و اعطای مجوز مرکز آموزش جوار کارگاهی برای آموزش اعضای شبکه تعاونی روستایی، کشاورزی و تولید استان از مصوبات این جلسه بود و مقرر شد و در طول دوران آموزش فراگیران در این مراکز از تجربیات اساتید دانشگاهی، کارشناسان و مربیان خبره سازمان فنی و حرفه ای نیز استفاده شود. 


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha