کرمان - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۱۶۱ پایگاه در قالب ۴۳ پایگاه ثابت، ۱۱۳ پایگاه سیار و پنج پایگاه تخصصی سنجش در این استان کار سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان را بر عهده دارند.

عباس صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و ۲۶۰ آموزگار ویژه در ۱۲۰ واحد آموزشی استثنایی کار تعلیم و تربیت حدود چهار هزار دانش آموز با نیازهای ویژه را بر عهده دارند و حدود چهار هزار دانش آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش مراکز اختصاصی، سه هزار مورد تلفیقی مشغول به تحصیل در مدارس عادی و حدود ۱۲ هزار دانش آموز در مراکز نیازهای ویژه یادگیری استان کرمان تحت پوشش قرار دارند.

وی اظهار داشت: ۷۰ هزار نوآموز کرمان طی سال جاری مورد سنجش تحصیلی قرار می‌گیرند و اداره آموزش و پرورش استثنایی این استان تعهد دارد حداقل بین ۶۵ تا ۷۰ هزار کلاس اولی و ۳۵ هزار نوآموز پیش دبستانی را مورد سنجش قرار دهد.

وی ادامه داد: برنامه سنجش کلاس اولی ها از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه نیز پایان می یابد و از اواخر شهریورماه تا اواسط آبان ماه نیز نوآموزان پیش دبستانی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۹۹.۶ درصد از دانش آموزان و نوآموزان کرمانی طی سال گذشته مورد سنجش تحصیلی قرار گرفتند در حالی در سال جاری ۱۰۰ درصد دانش آموزان این استان سنجش خواهند شد.

وی گفت: ۳۰ هزار و ۱۵۰ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در کرمان طی سال گذشته در طرح سنجش شرکت کردند که چهار هزار و ۹۵۳ مورد از این تعداد به پایگاه تخصصی درمان ارجاع داده شده اند.

صفوی اظهار داشت: ۱۱ نوآموز بدو ورود به دبستان مبتلا به اوتیسم طی سال گذشته در طرح سنجش کرمان شناسایی شدند که ۹ نفر از این تعداد به مدارس تخصصی ارجاع شدند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان افزود: در این طرح سلامت تحصیلی اندام های حرکتی، بهداشت دهان و دندان، بینایی و شنوایی و توده بدنی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی جسمانی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی حداکثر مبلغ دریافتی برای شرکت نوآموز در طرح سنجش را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این طرح در مناطق عشایری استان کرمان به صورت رایگان اجرا و نوبت دهی طرح سنجش از طریق اینترنت انجام می شود و فاصله مراجعه هر فرد با فرد دیگر به منظور رعایت موارد بهداشتی حدود ۲۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.