۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82563510
T T
۰ نفر
پیش بینی حضور 78 هزار دانش آموز كرمانی بدو ورود به دبستان در طرح سنجش

كرمان - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان كرمان گفت: پیش بینی می شود 78 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در طرح سنجش این استان طی سال جاری شركت كنند.

موسی برومند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در 39 پایگاه سنجش و با حضور 310 پرسنل در استان كرمان در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینكه طرح سنجش در استان كرمان سال گذشته در 38 پایگاه و با 300 پرسنل انجام شد اظهار كرد: سال قبل 74 هزار دانش آموز بد ورود به دبستان و پیش دبستانی در استان كرمان مورد سنجش قرار گرفتند.
وی با بیان اینكه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و دانش آموزان پیش دبستانی از 20 خرداد سال جاری آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد گفت: این طرح در صورت نیاز تا اواسط مهرماه تمدید می شود.
برومند گفت: نوبت دهی در طرح سنجش از طریق مدیران مدارس انجام می شود و شناسنامه والدین و نوآموز، كارت واكسن نوآموز و مبلغ 200 هزار ریال از جمله مدارك مورد نیاز ثبت نام در طرح سنجش است.
وی با بیان اینكه 6 پایگاه سنجش در شهر كرمان وجود دارد گفت: یكی از این پایگاه ها تخصصی است و یك پایگاه نیز در شیفت عصر فعالیت دارد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان كرمان تصریح كرد: دانش آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در 13 آیتم سلامت در پایگاه سنجش و در 2 مرحله مورد بررسی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: كودكان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در مرحله مقدماتی مورد آزمایش های بینایی، شنوایی، گفتار، آمادگی تحصیلی، پایش رشدی، وضعیت ظاهری، اختلالت رفتاری و رشدی قرار می گیرند و در صورت نیاز به ارجاعات بعدی به كلینیك های تخصصی ارجاع می شوند.
وی به خانواده ها توصیه كرد: نوآموز قبل از قرار گرفتن در آزمون های سنجش صبحانه صرف كرده باشد.
وی از خانواده ها خواست، انجام طرح سنجش را به اواخر شهریور موكول نكنند.
برومند تاكید كرد: طرح سنجش اجباری است و مدیران نمی توانند بدون در دست داشتن نتیجه این طرح دانش آموز را در مدارس ثبت نام كنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان كرمان تصریح كرد: هدف اصلی طرح سنجش، پیشگیری از بیماری ها و جلوگیری از افت تحصیلی و بررسی مسائل رشدی مربوط به دانش آموز است.
560 هزار دانش آموز در استان كرمان وجود دارد كه این تعداد دانش آموز در قالب 24 هزار و 850 مدرسه دولتی و حدود یكهزار مدرسه غیر دولتی در استان مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029