تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از دیدار با همتای بحرینی خود در ایتالیا خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از حساب کاربری "اسرائیل بالعربیه" در توئیتر  «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که هم اکنون در شهر رم پایتخت ایتالیا به سر می برد، با «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین ملاقات کرد.

دیدار لاپید با همتای بحرینی در حاشیه شرکت آنها در نشست ائتلاف موسوم به ضد داعش در شهر رم اولین دیدار او با نمایندگان کشورهای عربی است که به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست زده اند.

درحالی که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هیچ گونه جزئیاتی درباره مذاکره لاپید و الزیانی منتشر نکرده است، خبرگزاری رسمی بحرین در این باره نوشت که لاپید بر "اهمیت پیشبرد روابط دوجانبه به سمت افق های گسترده تر به منظور توسعه همکاری دوجانبه با بحرین در زمینه های مختلف" تاکید کرده است.

این خبرگزاری افزود: "الزیانی به لاپید به مناسب برعهده گرفتن پست وزارت خارجه اسرائیل تبریک گفت و جنبه های همکاری دوجانبه مشترک و راههای توسعه روابط بین دوطرف برای برآورده کردن انتظارات مشترک در چارچوب اعلامیه صلح امضا شده را بررسی کرد".

به نوشته خبرگزاری بحرین، در این دیدار "تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و مسائل مورد علاقه مشترک در سطح منطقه ای و بین المللی از جمله اوضاع اراضی اشغالی فلسطین و تلاش ها برای آرام کردن اوضاع و حفظ آتش بس در نوار غزه و تلاش برای تقویت امنیت و ثبات و برقراری صلح دائمی و همه جانبه در راستای تحقق انتظارات ملت های منطقه برای رشد و شکوفایی بررسی شد".

لاپید همچنین قرار است سه شنبه آینده به ابوظبی سفر کند. وی در جریان ملاقات اخیر با "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا، سفر آتی خود به امارات را "تاریخی" خوانده بود.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی قرار بود که قبل از انتخابات پارلمانی این رژیم در روز ۲۳ مارس به امارات سفر کند اما به خاطر بروز اختلافی با اردن این سفر لغو شد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که لاپید "سفارت اسرائیل در ابوظبی و سرکنسولگری اسرائیل در دوبی را افتتاح خواهد کرد و روزهای ۲۹ و ۳۰ ژوئن (۸ و ۹ تیر )  میهمان عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات خواهد بود".

بحرین و امارات شهریور ماه گذشته توافقنامه سازش با رژیم صهیونیستی امضا کرده و روابط دیپلماتیک برقرار کردند . این اقدام با موج محکومیت در سطح جهان اسلام روبرو شد.