اصفهان-ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت:  نگرش مادی گرایانه بین مسوولان و کارکنان دستگاه‌های اداری، قدرت حل مشکلات را ندارد.

به گزارش ایرنا، مسعود احمدی‌نیا، روز سه شنبه در جلسه معارفه و تکریم رییس بنیاد شهید تیران و کرون در فرمانداری این شهرستان افزود: کارمندان و مدیرانی که تنها با انگیزه گرفتن حقوق، مشغول کارند قدرت کمک به اعتلای کشور را مثل شهدا نخواهند داشت.

وی با اشاره به منش شهدای انقلاب اظهار داشت: ایثارگران، دنیا را برای رسیدن به آخرت حسنه و خدمت به کشور و نظام فراموش کردند و نگاهشان به مسائل مادی معطوف نبود.

به اعتقاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان، باید سلوک شهدا و جانبازان را برای پیشرفت کشور و مقابله با توطئه‌های دشمنان بکار بگیریم و انگیزه معامله ما نسبت به عملکردمان؛ رضایت حضرت حق باشد.

احمدی‌نیا، رویکرد بنیاد شهید را فراتر از کار اداری اعلام‌کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد فرهنگی، مذهبی و ارزشی است که پاسداشت ارزش‌های انقلاب را دنبال می‌کند و در این مسیر، همکاری دیگر نهادها و مردم نیز لازم است.

وی به قناعت و معنویت خانواده ایثارگر کشور اشاره و بیان کرد: از میان ۳۷۰ هزار خانواده شهدا و جانبازان اصفهان تنها ۵ درصد از آنان برای پیگیری مسائل روزانه خود به بنیاد شهید مراجعه و بخش عمده نیازهای خود را از طرق دیگری پیگیری می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان خاطرنشان کرد: امکانات و ظرفیت بنیاد شهید استان پاسخگوی جمعیت ایثارگر و خانواده‌های آنان نیست و باید در شان و جایگاه آنان خدمات عرضه شود.

فرماندار تیران و کرون نیز در این جلسه گفت: رسیدگی به نیازهای خانواده شهدا و ایثارگران در بروکراسی اداری نباید منتظر امضا و تصمیم مسوولان بماند.

 مجید حججی ظهر افزود: دیوانسالاری اداری آسیبی برای تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی کشور است اما باید این شرایط تسهیل و پاسخ به نیازهای جمعیت ایثارگر نباید پشت در اتاق مدیران و روی میز آنان معطل شود.

وی بیان کرد: خانواده شهدا و ایثارگران برای آبادانی و پیشرفت و آرامش کشور از عزیزان خود گذشتند و امروز باید به آنان رسیدگی شود.

فرماندار تیران و کرون از مسوولان ادارات این شهرستان خواست تا با همکاری بنیاد شهید، دغدغه‌ها و مشکلات جمعیت ایثارگر را رفع کنند.

وی با اشاره به دنبال کردن طرح مسکن ایثارگران  این خطه تصریح کرد: با جانمایی زمین و پیگیری بنیاد شهید، طرح احداث خانه برای این قشر دنبال می شود.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران تیران و کرون نیز  به موضوع ساماندهی گلزارهای شهدای این شهرستان اشاره‌کرد و گفت: این مراکز فرهنگی در ۴۴ روستا و سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران بصورت کامل ساماندهی و مدیریت آن به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها سپرده شده است.

علی اکبر فاطمی نیا افزود: نصب المان در گلستان شهدا و شهرها و روستاها با همکاری مدیریت شهری و روستایی انجام شده و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کارها بصورت مشترک و تعاملی پیش می‌رود.

 به گزارش ایرنا، در این نشست از فعالیت علی اکبر فاطمی نیا مدیر قبلی بنیاد شهید تیران و کرون تقدیر و ناهید احسانی جانشین وی شد.

علی اکبر فاطمی نیا نیز به عنوان مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران زرین شهر منصوب شده است.

مردم استان اصفهان در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید، ۵۰ هزار نفر جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یک‌هزار مفقودالاثر تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

تیران و کرون با با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارای ۳۰۰ شهید و ۲۱۸ جانباز بالای ۲۸ درصد است.

 پنجم اسفند به عنوان" روز ایثار و شهادت  شهرستان تیران و کرون" نامگذاری شده است.