۹۰۰ هزار سند افتخار شهدای اصفهان ثبت شد

اصفهان–ایرنا-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان از ثبت بیش از ۹۰۰ هزار سند افتخار از شهدای استان شامل وصیت‌نامه، زندگینامه و آثار آنها در معاونت فرهنگی این نهاد خبر داد.

به گزارش ایرنا، مسعود احمدی‌نیا روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی برای گرامیداشت «روز شهدا» در سالن موزه شهدای اصفهان افزود: این اسناد بصورت دسته‌بندی شده در قالب فیزیکی و الکترونیکی در گروه‌های مختلف دانش‌آموزان، معلمان، دانشجویان و دیگر اقشار است.

وی همچنین با اشاره به ثبت هفت درصد تاریخ شفاهی شهدای اصفهان گفت: این آثار برگرفته از گفته‌های والدین بیش از هفت هزار شهید است که از لحاظ جسمانی و ذهنی شرایط بیان زندگینامه و خاطرات فرزندانشان را داشتند و مابقی نیز در سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان یادآور شد: از جمله برنامه‌های جدید این نهاد برای گرامیداشت یاد شهدا در سال آینده، برگزاری یادواره ۱۱۰ شهید «غریب در اسارت» است.

۹۰۰ هزار سند افتخار شهدای اصفهان ثبت شد

به گفته وی،«شهدای غریب در اسارت» شامل ۶۲ اسیر در زندان‌های رژیم بعثی عراق و بیش از ۴۸ شهیدی است که در غرب کشور توسط گروهک کومله در دوران اسارتشان به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: در راستای گرامیداشت «روز شهدا» است ویژه برنامه «سلام شهید» و «میثاق با شهیدان» با رویکرد تکریم خانواده شهدا برگزار می‌شود.

احمدی‌نیا افزود: در برنامه «سلام شهید» که مانور عظیم سراسری برای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران است همه رییسان ادارات، سازمان‌ها و نهادها به دیدار خانواده معظم شهیدان می‌روند.

تبدیل وضعیت شغلی هشت هزار ایثارگر در اصفهان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان از تبدیل وضعیت شغلی هفت هزار و۸۰۰ نفر از ایثارگران و فرزندان آنها در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

وی افزود: تنها در ۲ مجموعه از صنایع استان که خصوصی ولی مُلزم به اجرای قوانین بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، تاکنون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر صورت نگرفته است که با پیگیری‌های در حال انجام، مُحقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۳ به نام «روز شهدا» نامگذاری شده است.

استان اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha