مهاباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۱۶ واحد اسکان پزشکان متخصص در شهرستان های محروم استان راه اندازی می شود.

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۲ واحد اسکان پزشکان اشنویه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها در شهرستان‌های اشنویه، چالدران، تکاب، شاهین دژ و سردشت و با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اقامت و اسکان پزشکان متخصص احداث خواهد شد.

وی گفت: برای احداث این ۲ واحد اقامت پزشکان متخصص در شهرستان اشنویه نیز پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: به دلیل آگاه سازی و فرهنگ سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی در موج چهارم شاهد کاهش میزان فوتی و بستری ها بودیم ولی متاسفانه به دلیل عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد ورود به پیک پنجم کرونا در استان هستیم.

وی با بیان اینکه طبق آمار حدود ۵۳ درصد از مردم استان از ماسک استفاده نمی‌کنند و فاصله گذاری اجتماعی نیز در استان رعایت نمی شود اظهار داشت: متاسفانه از هفته آینده طبق پیش بینی ها وارد موج پنجم کرونا خواهیم شد.

وی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم شرکت در دورهمی و تجمع ها بسیار ضروری است.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ نیز افزود: بیش از ۸۵ درصد این افراد در استان واکسینه شدند و مشکلی در واکسیناسیون نداریم و امیدواریم در برخی شهرستان ها مانند پیرانشهر و سردشت که مشارکت افراد واجد شرایط در واکسیناسیون کم است شاهد حضور این افراد باشیم.

در سفر دکتر آقازاده به اشنویه و پس از بازدید از ساختمان سی تی اسکن این شهرستان، مبلغ سه میلیارد ریال نیز برای ادامه ساخت این طرح اختصاص داده شد.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.