شهرکرد- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: اشرافیت بر سیستم قضا، خدمات و سوابق حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در مسئولیت‌های گذشته، سبب انتصاب وی به ریاست قوه قضاییه بوده است و همین موضوع نویدبخش موفقیت وی در این مسئولیت است.

حسین بامیری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مقام معظم رهبری با توجه به سوابق و خدماتی که حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در طول سال‌های گذشته داشته‌ است، به وی اعتماد کردند و این اعتماد مسئولیت سنگینی را برای دوش ریاست جدید قوه قضاییه گذاشته است.

وی ادامه داد: سنگینی این مسئولیت از آن جهت است که با شایسته‌گزینی در انتخاب قضات، مشی عدالت‌خواهانه و فسادستیزانه را در این قوه تداوم بخشد.

بامیری، نوسازی مجدد نیروهای قوه قضاییه را یکی از مطالبات مردم و نمایندگان مجلس دانست و گفت:مردم انتظار دارند سیستم قضا با همان سرعتی که در زمان حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی حرکت می‌کرد و حتی سریع‌تر از آن، در تلاش برای عدالت‌خواهی باشد و این مهم جز با چینش و آرایش نیروهای پاک‌دست، توانمند و فسادستیز محقق نخواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی با آرزوی توفیق برای محسنی اژه‌ای در قوه قضاییه، اظهار داشت: بی‌شک اگر حجت‌الاسلام اژه‌ای مشی شهید بهشتی و راه امام و رهبری را پیگیری کند موفقیت وی در این مسئولیت به خوبی محقق می‌شود.

بامیری، همکاری سه قوه در مبارزه با فقر، تبعیض و فساد را از مهمترین منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس تمام تلاش خود را برای همراهی با رییس جدید قوه قضاییه به کار می‌گیرند و به نظر می‌رسد هر سه قوه هم‌افزایی و همراهی خوبی در این رابطه با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، به دنبال انتخاب حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهوری منتخب در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ ، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه دهم تیرماه در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضاییه منصوب کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم با تأکید بر اهتمام جدی به مأموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیروهای کارآمد و جهادی در مسئولیت‌ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن» و در عین حال «برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رییس جدید قوه قضاییه بیان کردند.