عدالت‌طلبی از خصوصیات بارز محسنی اژه‌ای است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: عدالت طلبی، فسادستیزی و مبارزه با مفسدان اقتصادی از خصوصیات بارز حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید" احمدرضا شاهرخی" روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه و انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه مجریه اظهار داشت: اقدامات و عملکرد مثبت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در قوه قضاییه موجب سربلندی دوستداران عدالت و کسانی که مبارزه با فساد جزء آرزوهایشان بود، شده است.

وی ادامه داد: برای تمامی دلدادگان به نظام مهم بود که چه کسی جایگزین آقای رییسی  می شود اما مقام معظم رهبری با هوشمندی و دانایی، آقای محسنی اژه ای را که چهره شناخته شده در قوه قضائیه می باشد و از مسائل قوه قضاییه آگاه است را به این سمت مهم منصوب کرد.

به گفته وی حجت الاسلام والمسلمین اژه ای مراتب از پایین به بالا در قوه قضاییه و عدالت را طی کرده و همچنین دانش و تجربه لازم را به همراه دارد و از طرفی مقبولیت لازم در میان دستگاه قضا کارکنان و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه را دارد که یک امتیاز مهم محسوب می شود. 

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: محسنی اژه ای در کنار روسای متعددی از قوه قضاییه بود همچنین این امر موجب شد که دانش افزایی و تجربه کافی در وجود ایشان تاثیرگذار باشد همچنین انتصاب رئیس قوه قضاییه جدید می‌تواند منتهی به رضایتمندی مردم و گسترش عدالت شود.

وی ادامه داد: گذشته و حال آقای محسنی اژه ای شفاف است و در هر جایی گاهی که بوده موفق عمل کرده است عملکرد ایشان همراه با تحول می‌باشد و مجموعه خصوصیات ایشان ما را امیدوار می‌کند که دستگاه قضایی با شفافیت و استحکام بیشتری به سمت رضایتمندی مردم و گسترش عدالت و مبارزه با فساد پیش رود.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: امیدواریم با انتخاب رئیس‌جمهور منتخب به گونه‌ای عمل شود که همه منفذهایی که برای فساد مهیا است بسته یا کاهش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: اقدامات پیشگیری در جامعه رخ داد و مفسدان بدانند چنگال عدالت در قوه قضائیه گسترش پیدا کرده و در امان نخواهند بود تمامی قوای سه گانه با اقدامات لازم و تخصصی باید عرصه را بر مفسدان اقتصادی تنگ کنند و بدانند که هزینه سنگینی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اقدامات انقلابی با شروع گام دوم انقلاب در کشور شروع شده و امیدواریم جوانان پای کار و مومن همچون گذشته بتوانند زمینه توسعه کشور را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجشنبه هفته گذشته در حکمی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم با تاکید بر اهتمام جدی به ماموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیروهای کارآمد و جهادی در مسوولیت ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رییس جدید قوه قضاییه بیان کردند.

 حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای  یکی از افراد تاثیرگذار در قوه قضاییه محسوب می‌شود که مسوولیت‌های مهمی چون دادستان دادگاه ویژه روحانیت، وزیر اطلاعات در دولت نهم، دادستان کل کشور و معاون اولی قوه قضاییه را در کارنامه خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha