بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: با شروع فعالیت شرکت صنعت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان، ورزش این استان به یک صنعت حرفه ای تبدیل خواهد شد و ورزش پایه در این منطقه با بهره گیری از تجربه های موفق استان‌های دیگر و آسیب شناسی درون استانی جانی دوباره خواهد گرفت.

فریدون همتی عصر یکشنبه در نخستین نشست هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان هرمزگان که با حضور نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و با دستورکار تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌های پیشنهادی مدیرعامل این باشگاه در استانداری هرمزگان برگزار شد. افزود: این شرکت با هدف حمایت از ورزش های بومی و حرفه ای از سطح روستاها تا بالاترین سطح تقسیماتی در استان تاسیس شده است.

وی بیان داشت: باتوجه به زیرساخت های خوبی که دولت در همه نقاط ایجاد کرده و توسعه فضاهای ورزشی در سال های آینده می ‌توانیم با یک برنامه‌ریزی مناسب، استعدادهای خوبی که در استان هرمزگان وجود دارد را شناسایی، تربیت و حمایت کنیم که مرحله به مرحله رشد کنند و بتوانند به عنوان یک بازیکن حرفه ای وارد باشگاه های مطرح در رشته های مختلف ورزشی شوند.

استاندار هرمزگان، یکی از اهداف شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان هرمزگان را گستراندن چتر حمایتی خود از رشته ها و باشگاه های مختلف ورزشی عنوان کرد و اظهارداشت: با کمک هایی که براساس ساز و کار پیشنهادی هیات مدیره به تیم های رده های مختلف باشگاهی استان خواهدشد، انگیزه ورزشکاران و باشگاه ها برای حضور قدرتمند در میدان های ورزشی افزایش پیدا خواهد کرد.

همتی با بیان اینکه این شرکت با تکیه به منابعی که بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان تامین خواهند کرد در قالب یک برنامه منظم در حال سازماندهی و شکل گیری است، تصریح کرد: تداوم فعالیت این شرکت محدود به هیچ از مدیران استان نیست بلکه یک کار پی در پی خواهد بود که براساس چارچوب های تعریف شده می تواند به مسیر خود ادامه دهد و امیدواریم ثمرهای این کار بزرگ در آینده نزدیک با حضور ورزشکاران هرمزگانی رشته‌های مختلف در سطح عالی قهرمانی نمود، پیدا کند.

 وی، آغاز این فرآیند را عامل و محرکی مهم برای ارتقای ورزشکاران و باشگاه های مختلف ورزشی عنوان کرد و گفت: کمک های شرکت صنایع پشتیبان ورزش هرمزگان به همه رشته ها و به ترتیب اولویت و اهمیتی که برای مخاطبان و مردم استان دارد، انجام خواهد شد.

 استاندار هرمزگان همچنین از همراهی بنگاه های اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران اجرایی، نخبگان ورزشی و رسانه های استان قدردانی و اظهار امیدواری کرد: شکل گیری این شرکت بتواند به عنوان یک کار پایدار، آینده روشنی را برای ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی در تمام سطوح  فراهم کند و هرمزگان بتواند خود را به عنوان یکی از استان های صاحب نام و تراز اول ورزشی معرفی کند.

دولت جدید از ظرفیت جوانان هرمزگانی درهیات مدیره صنایع و مدیریت ورزش استان استفاده کند

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دولت جدید انتظار می رود که از ظرفیت جوانان به نحو مطلوب و شایسته ای در ترکیب هیات مدیره صنایع و مدیریت ورزش استان استفاده کند.

احمد مرادی، شروع فعالیت شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان را در گام نخست بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: تاسیس این شرکت می‌تواند کمک خوبی به ورزش استان باشد و در همین مراحل ابتدایی، تزریق منابع درقالب مسئولیت های اجتماعی باید توسط همه صنایع، پالایشگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های فعال صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: به طور جدی همه این مجموعه ها باید پای کار بیایند و هیچ عذری از هیچ دستگاهی پذیرفته شده نیست، چرا که نمونه‌های مشابه این کار بزرگ در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد.

اضافه کرد: حمایت از ورزش‌های پایه نباید در حد نوشتار باقی بماند بلکه باید گام های عملی و قابل لمس در این حوزه برداشته شود.

رییس مجمع نمایندگان استان، تصریح کرد: پیشکسوتان رشته های مختلف باید حتما در ترکیب هیئت مدیره استفاده شوند چرا که تجربه کافی در این حوزه را دارند؛ ما نمی توانیم یک مجموعه به این مهمی داشته باشیم و این پیشکسوتان و نظرات آن ها بی‌بهره باشیم.

وی همچنین بر حضور یک نفر از نمایندگان استان در ترکیب هیئت مدیره شرکت صنایع پشتیبان تأکید کرد و با اشاره به ضرورت تدوین برنامه کوتاه مدت و دراز مدت در خصوص فعالیت این شرکت تازه تأسیس، افزود: ما باید به خوبی مشخص کنیم که در یک یا چند  سال آینده باید از چه شیوه ای به اهداف تعیین شده برسیم و از پیشنهادات استفاده کنیم.

مرادی همچنین در این نشست با تاکید بر بهره گیری از توان نیروهای توانمند بومی در ترکیب هیات مدیره صنایع بزرگ هرمزگان ادامه داد: جوانان ما حتی در مناطق روستایی، ظرفیت علمی، تجربی و کاربردی بالایی دارند ولی از آن ها به عنوان مدیر استفاده نمی‌ شود.

منابع و امکانات ورزشی دستگاه ها و بنگاه ها باید از انحصار خارج شود

نماینده مردم بندرعباس، بندرخمیر، حاجی آباد، قشم و بوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ایجاد شرکت صنایع پشتیبان به نوعی پژواک مطالبات جامعه ورزشی استان بود که زمینه ساز تامین منافع پایدار هرمزگان است.

محمد آشوری با قدردانی از استاندار هرمزگان به منظور ایجاد انسجام و ساماندهی در عرصه ورزش بیان داشت: این اتفاق مهم به نام شما (استاندارهرمزگان) ثبت خواهد شد اما ادامه آن نیازمند یک حرکت جمعی است.

 وی بیان داشت: تحقق این امر مهم به نوعی پژواک مطالبات جامعه ورزشی هرمزگان بود که این اتفاق در مقاطع مختلف هم  رخ داد اما وجه تمایز آن با گذشته این است که تغییر رویکردی در صنایع استان اتفاق افتاده که این نوع نگاه جدید و عالمانه زمینه ساز تامین منافع پایدار هرمزگان است.

 نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این تغییر رویکرد یک نکته اساسی و مهم است؛ چرا که در گذشته هر جا مسوول مربوط به دستگاه دیدگاه مثبتی نسبت به مقوله ورزش داشت و یا منابع پایدار مالی وجود داشت، حرکتی صورت می گرفت و هر زمان که آن فرد و آن تفکر کنار می رفت، توجه کمتری به ورزش می شد اما در شرایط فعلی تغییر مدیریت ها در رویکرد یک بنگاه یا دستگاه اثرگذاری چندانی ندارد و به حداقل رسیده است.

وی یکی از ضرورت‌های اساسی برای پایداری فعالیت شرکت یادشده را علاوه بر خلق منابع پایدار مالی، خلق منابع علمی و آموزشی برشمرد و عنوان کرد:  حرکت نکردن بر مدار فعالیت های آموزشی و علمی باعث شده که هر از گاهی ما با فراز و فرودهایی مواجه شویم و استعدادسنجی در عرصه ورزش یک بحث جدی است.

آشوری گفت: این شرکت علاوه بر اینکه در حوزه ورزش قهرمانی باید فعالیت کند باید به حوزه ورزش همگانی هم ورود کند؛ در حوزه ورزش قهرمانی نیز باید در  ایجاد و تکمیل زیرساخت ها باید به اداره کل ورزش و جوانان کمک کرد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه مدیریت منابع ورزشی یکی از مشکلات مهم در سطح کشور و به‌ویژه استان هرمزگان است، از انحصار امکانات ورزشی انتقاد کرد و گفت: هر کدام از این بنگاه ها و دستگاه ها منابع پایداری در اختیار دارند و امکانات و ظرفیت‌هایی را ایجاد کردند که این امکانات یا ظرفیت ها نباید دچار انحصار شود.

وی ادامه داد: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه سرانه ورزشی در اختیار دستگاه های مختلف است که در همسنجی با منابع و امکاناتی که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد، قابل قیاس نیست؛ لذا یکی از کارهایی که این شرکت باید انجام بدهد این است که با مدیریت منابع، از همه این ظرفیت ها برای خلق قهرمانی یا توسعه ورزش همگانی استفاده کند.

 آشوری همچنین بر استفاده از ظرفیت شورای ورزش استان برای پوشش حمایتی از شرکت صنایع پشتیبان، بهره گیری از افراد شاخص هیئت های ورزشی سرآمد استان در ترکیب هیئت امناء، ضابطه مند کردن ورود به ترکیب هیئت مدیره این شرکت با امتیاز دهی به هیئت های دارای برنامه پایدار و تدوین برنامه جامع ورزش استان با مشارکت هیئت های ورزشی استان تأکید کرد.
شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان هرمزگان با تدبیر استاندار هرمزگان و با هدف تقویت ورزش و ساماندهی و یکپارچه‌سازی حمایت های صنایع هرمزگان از ورزش استان شکل گرفته است.