رحمت صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محورهای این همایش شامل« مباحث کمی، مدیریت تولید و عملیات در شرایط بحران و عدم اطمینان»،« بازاریابی، ارتباط با مشتریان و مدیریت برند در شرایط بحران»،« کارآفرینی، نوآوری و نقش آنها در عبوراز بحران»،« تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در شرایط ابهام و عدم اطمینان»،«مدیریت موسسات گردشگری در شرایط بحران»،« مدیریت منابع انسانی، بهره وری و تعالی سازمانی در شرایط بحران»،«ساختارهای سازمانی و سازمان های نوپا در شرایط بحران و عدم اطمینان» است.
وی با بیان اینکه مقالاتی تا ۲۰ خرداد به دبیرخانه همایش ارسال شده است، افزود: در ۲ سال اخیر کرونا جامعه بشری را به تمام معنا تحت تاثیر قرار داده است و یکی از مواردی که زندگی همه دنیا را تحت تاثیر قرار دارد، تعطیلی کسب و کارها و متضرر شدن مشاغل مختلف بود.
رییس دانشگاه کردستان گفت: گروه مدیریت بازرگانی این دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی و در زمینه مسوولیتهای اجتماعی خود در صدد برآمد تا با برگزاری این همایش، ضمن بررسی علل، به ارائه راهکارهایی برای ادامه کسب و کارها در مواقع بحرانی بپردازد.
صادقی گفت: خروجی این همایش می تواند در سالهای آینده نسخه و دستورکاری برای وفق دادن کسب و کارها با شرایط بحران شده و سختی کسب و کارها را تسهیل کند.
دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیسهای دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.
این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرفهایی برای گفتن داشته باشد.