ساری - ایرنا - عضو شورای مرکزی حزب آزادی ایران با تاکید بر این که مصلحت همواره در این است که با افراد خاطی و سواستفاده‌گر از هر جناحی برخورد شود ، گفت : انتظار می‌رود دولت سیزدهم راه مصلحت‌گرایی در برخورد با خاطیان و مفسدان را ببندد و با این افراد به صورت جدی برخورد کند.

بهمن صفری که در  دوران تبلیغات انتخاباتی رییس ستاد مردمی حامیان حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی در مازندران بود ، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تا زمانی که در برخورد با افراد خاطی از عبارت « مصلحت نیست » استفاده می شود و با اینگونه افراد برخورد صورت نمی گیرد ، نمی توان انتظار داشت که سیستم اداری اصلاح شده و نابسامانی ها سامان بگیرد . 

وی ادامه داد : مصلحت اندیشی در برخورد با خاطیان بویژه مدیران خطاکار در گذشته سبب شده است تا وضع کشور به این مرحله برسد در حالی که تنها مصلحت مهم حفاظت از منافع ملی و حل مشکلات مردم و برخورد با فاسدان است.

 این فعال سیاسی که پیش از انتخابات در یک دوره ریاست شورای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران را بر عهده داشت ، گفت : وقتی یک مدیر فساد کرد و کار خلافی انجام داد ، ضرورتی ندارد که با برچسب هایی اینکه اکنوه به مصلحت نیست از برخورد با او جلوگیری شود ، در حالی که با برخورد نسبت به این افراد برای دیگران این درس عبرت درست می شود که نظام برخورد ضابطه مند و قدرتمندی وجود دارد که جلوی کارهای خلاف را می گیرد . 

وی افزود : همچنین برخورد با مدیران خاطی و فاسد در مردم امید از دست رفته را باز می گرداند و آنها می دانند در قبال کارهایی که مدیران انجام می دهند می بایست پاسخگو باشند . 

صفری همچنین موفقیت دولت سیزدهم را در گرو بهره گیری و استفاده از نیروهای جوان ، خلاق و توانمند دانست و گفت : همان طور که در بیانیه گام دوم انقلاب بر توجه بیشتر به جوانان تاکید شده است ، این مطالبه باید از سوی رییس دولت آینده مورد نظر قرار بگیرد ، چرا که افراد جوان به دلیل اینکه به دنبال رشد و ارتقا هستند و همچنین ایده ها و خلاقیت ها بیشتر در این قشر وجود دارد می تواند به دولت در مسیر راه و انجام امور کمک کند.

وی افزود : همان گونه که در ابتدای انقلاب و پس آن در جنگ تحمیلی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی جوانان را باور داشتند و از میان همین جوان ها فرماندهان جنگ را داشتیم ، در حال حاضر هم باید از نیروهای جوان برای پیشبرد کارها استفاده شود . 

صفری با اشاره به اینکه نیروهای جوان مستعد و تحصیلکرده فراوانی در بخش های فناوری و نوآوری فعالیت دارند ، گفت : ذخایر نفتی و معدنی ذخایر در حال اتمام هستند ، اما این سرمایه عقل و دانش نیروهای جوان است که هر چقدر از آن بیشتر استفاده شود بر میزان آن اضافه می شود .

وی افزود : رییس دولت آینده با درک این واقعیت جامعه می بایست در مجموعه هایی که مرتبط به این مسائل قشر جوان می باشد همچون معاونت فناوری تلاش کند تا موانع و مشکلاتی که در مسیر قرار دارد ، برطرف کنند و زمینه ای را  فراهم کنند تا این قشر بتوانند براحتی و با سهولت به انجام امور خود بپردازند .

این فعال سیاسی مازندران گفت : دولت سیزدهم باید از ورود به مسیر آزمون و خطا بپرهیزد چون به اندازه کافی در دولت های گذشته آزمون و خطا صورت گرفت و لازم است با استفاده از تجربه افراد مجرب راه را بر آزمون و خطا در بخش های مختلف از جمله بخش تولید و صنعت ببندد.

وی با اظهار این که برخی از اقدامات صورت گرفته در گذشته نادرست بوده است ، افزود : مثلا به عنوان کسی که در صنعت دستی دارم معتقدم این که با پرداخت تسهیلات به فکر کمک به صنایع باشیم فکر خوب و مناسبی نیست چرا که تجربه این سال ها نشان داده  است که همین وام های بانکی باعث شده تا کمر صنعت و تولید در کشور شکسته شد و آنها را زیر بار بدهی های کلان برده است . 

صفری گفت : همچنین دادن زمین های دولتی به افرادی که سرمایه گذار واقعی نیستند ، باعث هدر رفتن سرمایه دولت و کشور در این بخش شده است در حالی که با سپردن این کارها به افراد کاردان می توان ثمره آن را که به بار نشستن تولید باشد ، مشاهده کرد.

وی افزود : دولت سیزدهم می بایست با قاطعیت و قانونمند نسبت به این مسائل برخورد و ساختارهای سنتی گذشته را حذف کند .