سنندج- ایرنا- همزمان با آیین واگذاری ۲ هزار و۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور؛ ۱۰۱ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان زیرپوشش این سازمان در کردستان واگذار شد.

به گزارش ایرنا، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان روز چهارشنبه در حاشیه افتتاحیه این طرح در استان اظهار داشت: از مجموع این واحدها ۲۳ واحد به خانوارهای ۲ معلولی شهری و روستایی، ۲ واحد به ایتام و ۷۶ واحد در قالب تفاهم نامه‌های همکاری با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیریه مسکن ساز، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان برنامه و بودجه و بسیج سازندگی واگذار می شود.

حسین رسولی افزود: در مجموع برای احداث این تعداد واحد مسکونی مددجویی۴۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۴۴ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۴۱۵ خانوار زیرپوشش شهری و روستایی این نهاد در استان فاقد مسکن هستند، گفت: از این تعداد ۲۱۳ خانوار ایتام، پنج هزار و ۹۰۱ خانوار عادی، ۲۳۲ خانوار ۲ معلولی شهری و ۶۹ خانوار ۲ معلولی روستایی هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان اضافه کرد: هم اکنون ۶۵۹ واحد مسکونی مددجویی در استان در دست احداث است که از این تعداد ۱۱۸ واحد در مرحله واگذاری زمین، ۲۰۹ واحد در مرحله صدور پروانه ساخت، ۵۲ واحد در مرحله پی سازی، ۹۵ واحد در مرحله اسکلت و سفت کاری و ۱۸۵ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه از آغاز نهضت مسکن ۲ هزار و ۴۸۳ واحد مسکونی به مددجویان استان واگذار شده است، اظهار داشت: تعهد سال ۱۴۰۰ برای واگذاری و تحویل واحدهای  مسکونی ۲۲۳ واحد سهم استان است.

۲۱تا ۲۹ تیرماه جاری با عنوان هفته بهزیستی با شعار بهزیستی در گام دوم؛ هوشمندسازی، محله‌محوری، سلامت اجتماعی در خانواده نامگذاری شده است.