ساوه - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده های قدیم ساوه به غرق آباد و مأمونیه به تهران محل وقوع حوادث دلخراش ترافیکی است و باید ایمن سازی شوند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «محمد سبزی» روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح کمربندی شهر ساوه در جمع خبرنگاران گفت: کنارگذر ساوه به طول ۲۰ کیلومتر با دستور ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسید که در روان‌سازی بار ترافیکی نقش بسزایی دارد.
وی بیان کرد: ترافیک مسیر شهر صنعتی ساوه تصادفات بسیاری در پی دارد که با افتتاح این کمربندی شاهد ایمن‌سازی و سهولت در تردد خودروها خواهیم بود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته به پروژه کمربندی ساوه ۱۷۰ میلیارد ریال تخصیص و بخشی از بدهی پیمانکار نیز پرداخت شد که امروز شاهد بهره‌برداری از این پروژه بودیم.
سبزی عنوان کرد: شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مسیر ترانزیتی قرار دارند و این امر توجه ویژه دولت آینده به محورهای مواصلاتی این شهرستان‌ها را می‌طلبد.
وی ادامه داد: برخی جاده‌های ساوه و زرندیه از جمله جاده قدیم غرق‌آباد، جاده قدیم تهران از مامونیه به علت سوانح رانندگی به جاده‌های مرگ شهرت یافتند که با پیگیری‌های صورت گرفته این مسیرها در حال تکمیل هستند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: باند دوم جاده شهر صنعتی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، محور زاویه تا مامونیه و همچنین جاده خرقان در دست احداث هستند که در کسب رضایتمندی شهروندان موثر هستند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر شهر صنعتی ساوه به سمت بیمارستان چمران به طول ۲ کیلومتر است که با اتصال این مسیر به خیابان اصلی شهر صنعتی، بار ترافیکی این جاده کاهش و از تصادفات جلوگیری می‌شود.
سبزی گفت: در بودجه امسال ۵۳۰ میلیارد ریال بودجه به راه‌های روستایی و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به بحث آب روستاهای استان مرکزی تخصیص یافته  که در مجموع سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سهم محرومیت زدایی استان مرکزی از بودجه ۱۴۰۰ است.
وی عنوان کرد: سهم ساوه و زرندیه از بودجه محرومیت زدایی ۹۷۰ میلیارد ریال است که امیدواریم در توسعه و آبادانی روستاها موثر باشد.