بجنورد - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت : ۲ هزار و ۴۰۰ بسته گوشت قربانی در راستای ترویج فرهنگ نذر بین نیازمندان استان توزیع شد.

هاشم شیرازیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مشارکت کانون های مساجد خراسان شمالی ، کانون و موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) قم و خیران  این بسته های گوشت نذری بین نیازمندان این استان توزیع شد.

وی افزود: این بسته های همدلی حاوی گوشت قربانی نذری ویژه طرح قربانی نیمه شعبان است که از سوی موسسه خیریه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) شهر قم و خیرین برنامه تلوزیونی «سمت خدا» که به صورت ماهانه به استان های مختلف ارسال می شود، و در خراسان شمالی با مشارکت کانون های رابط در شهرستان های مختلف استان بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

وی گفت:  رابطان  کانون های مساجد در شهرستان ها و نقاط مختلف استان با شناسایی خانواده های نیازمند و معرفی آنها، در این کار خداپسندانه و خیزخواهانه سهیم میشوند و این بسته های همدلی را به دست  افراد شناسایی شده می رسانند.

وی  همچنین افزود: ۱۹ کانون فرهنگی هنری در نقاط مختلف شهری و روستایی استان به عنوان کانون رابط  کانون ها در این امر همدلانه مشارکت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  گفت :  پیش از این و در مراحل قبل رزمایش که از ابتدای سال گذشته آغاز شده، طی کمک مؤمنانه و در قالب این طرح همدلی، بیش از هفت هزار و ۲۰۰  هزار خانواده از بسته های گوشت نذری خیرخواهانه بهره مند شدند.

شیرازیان اظهار داشت: بسیاری  از کانون های استان نیز در اقداماتی خودجوش و خیرخواهانه با انتشار فراخوان به جمع آوری مشارکت خیرین و تهیه بسته های معیشتی و نیز اطعام نیازمندان به مناسبت عید سعید قربان و عید سعید غدیر اقدام کرده اند.

بیش از ۵۹ هزار و ۸۱۰ خانوار با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۷۳۵ نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.