مهاباد- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ تنها ۱۶۰ روستای استان به شبکه اینترنت متصل بودند گفت: با اقدام‌ها و تلاش‌های انجام یافته در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ روستای استان از ارتباطات اینترنتی پایدار برخوردار هستند.

محمدمهدی شهریاری عصر روز شنبه در جریان سفر نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی به تکاب افزود: تکاب در بخش ارتباطات اینترنتی  پایین‌تر از میزان متوسط استانی است و برای ارتقای اتصال روستاهای این شهرستان و روستاهای چالدران و شاهین دژ باید اقدامات ویژه‌ای صورت‌ بگیرد.

وی با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی اختصاص یافته اظهار داشت: سال گذشته ۶۰۰ کلاس درس در این استان افتتاح شد و هم اینک نیز آذربایجان‌غربی به هزار و ۲۰۰ کلاس درس نیاز دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: میانگین استانی سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی ۳.۵۷ مترمربع است که در تکاب وضعیت مناسب وجود داشته اما در شاهیندژ این میزان کمتر از یک مترمربع است و عقب ماندگی‌های استان در امر احداث کلاس درس نیز باید رفع شود.

شهریاری در خصوص معدن طلای زرشوران تکاب نیز گفت: مجتمع طلای زرشوران در اقدامی غیرقانونی که موجب ورود سازمان بازرسی کل کشور نیز شده زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی قرار می‌گیرد که اکنون اعضای ۲ هیات مدیره شامل این شرکت و کارخانه زرشوران از این مجموعه حقوق دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: عده‌ای در این کارخانه حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند و افرادی هستند که حتی در سال یک بار نیز به معدن طلای زرشوران نمی آیند و در تهران هستند و حتی برخی در حوزه معدن و طلا نیز تخصص ندارند اما از این کارخانه حقوق دریافت می‌کنند که این مسائل باید رسیدگی و پیگیری شود.

تامین اعتبار فاضلاب تکاب ضروری است

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با بیان اینکه جاری شدن فاضلاب‌های خانگی در رودخانه‌های سطح شهر از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مردم تکاب است گفت: امیدواریم با تصویب ماده ۲۳ طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر تکاب در بودجه سال ۱۴۰۱ بخش اعظمی از مشکلات این شهرستان رفع و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح تخصیص یابد.

امیر ستوده‌فر افزود: اکنون رودخانه‌های فصلی شهر تکاب فقط اسم رودخانه دارند و در واقع محل عبور فاضلاب است که بهداشت عمومی شهر را تهدید می‌کند و  آسیب ها و بوی نامطبوع آن مردم و ساکنان خانه‌های حاشیه رودخانه را آزار می‌دهد.

وی بیان کرد: احداث و راه اندازی صنایع جانبی پایین دست معادن طلا و سنگ از دیگر نیازهای اساسی تکاب به شمار می رود که امیدواریم مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه های مربوطه کمک کنند تا این صنایع در تکاب احداث و بخشی از محرومیت شهرستان رفع شود.

فرماندار تکاب با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات استاندار آذربایجان‌غربی و نماینده مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی برای بیان دغدغه ها و حل مشکلات تکاب گفت: نماینده مجلس با نکته سنجی و دقت کامل مشکلات تکاب را بیان کردند و امیدواریم برگزاری این جلسه با حضور نایب رئیس مجلس موجب رفع نیازمندی های تکاب شده و پاسخی به دغدغه های مردم و منشا خدمات ارزشمند برای تکاب باشد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به‌همراه جمعی از معاونان وزرا و نمایندگان مجلس در سفری یک روزه به آذربایجان غربی از چند شهر این استان از جمله ماکو، شاهیندژ و تکاب بازدید کرد و در پایان سفر خود در جلسه‌ای در شهرستان تکاب به بررسی مشکلات شهرهای محروم آذربایجان‌غربی پرداخت.

تکاب از شهرهای محروم و کم‌برخوردار کشور به‌شمار می‌رود که در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌است.