سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش وپرورش کردستان گفت: از زمان شروع ‌واکسناسیون فرهنگیان استان تا ۱۳مرداد بیش از ۱۱هزار فرهنگی در استان مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

رشید قربانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسیناسیون فرهنگیان استان همزمان با سراسر کشور در سطح استان آغازشذه  و هم اکنون در ۱۷مرکز تزریق واکسن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون فرهنگیان به صورت نمادین از هفتم مرداد و به صورت رسمی از نهم مرداد در مراکز اختصاصی و تجمیعی آموزش و پرورش در سطح شهرستانها و مناطق تابعه آغاز شده است ، گفت: تا روز ۱۳ مرداد ۱۱ هزار و ۶۴ نفر فرهنگی استان  مرحله اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در مرکز استان ۲ پایگاه ویژه آموزش و پرورش نواحی یک و ۲ سنندج راه‌اندازی و فرهنگیان هر ناحیه بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از طریق نواحی و به صورت آموزشگاهی در این مراکز حضور پیدا کرده و مرحله اول واکسن خود را دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: در راستای پاسخگویی به نیاز همکاران سنندجی که در شهرهای اطراف مشغول به کار هستند و همچنین تزریق واکسن کارکنان اداری و ستادی، پایگاه سومی از روز چهارشنبه ۱۳ مرداد در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج راه اندازی شد و گروه های مشمول بر اساس برنامه زمان‌بندی که از طریق معاونت تربیت بدنی و سلامت استان اطلاع رسانی می شود، واکسینه خواهند شد.

قربانی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵ هزار فرهنگی استان شاغل در واحد های اداری و آموزشی تا ۲۵ مرداد جاری، مرحله اول واکسن خود را دریافت کنند.

مرحله اول واکسیناسیون فرهنگیان کردستانی تا ۲۵ مرداد جاری ادامه دارد.