بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان با برگزاری ۱۱ سال کنگره امام سجاد (ع)، به عنوان محور فرهنگ سجادیه شناخته شده است و بسیاری از مردم، این استان را به نام امام سجاد(ع) می شناسند.

فریدون همتی روز پنجشنبه در آیین هفتمین همایش حضرت سیدالساجدین (ع) و بهره برداری  ساختمان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه افزود: ظهور این حرکت فرهنگی بزرگ توفیقی برای مردم هرمزگان است که زمینه را برای بهره مندی افرادی که به معنی واقعی جویای حقیقت و اندیشه های ناب و سیره آن امام بزرگوار هستند، فراهم کرده است.
وی بیان داشت: هرمزگان با استفاده از دانش و فناوری امروز بستری مناسب برای این کار فرهنگی (کنگره امام سجاد(ع)) در داخل و خارج از کشور فراهم کرده است و صدای حقیقت تا دورترین نقاط جهان به گوش علاقه‌مندان به این حوزه رسیده و توانسته آن‌ها را از این چشمه جوشان معرفت سیراب کند.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: با بهره گیری از گنجینه ای همچون صحیفه سجادیه، باید به دنبال رفع تشنگی های معنوی و معرفتی بشر امروز باشیم.
همتی یادآورشد:باید با کار فرهنگی و تبلیغی قوی و هوشمندانه، به دنبال توسعه معرفت شناسی نسبت به اهل بیت(ع) و از جمله امام سجاد(ع) باشیم.
وی افزود: از این نظر تلاش بانیان و حامیان تشکیل چنین مرکزی در شهر مقدس قم و در جوار حرم ملکوتی حضرت معصومه(س) اقدام بسیار ارزشمندی است که در آینده بیش از پیش از برکات این اقدام معنوی و فرهنگی بهره مند خواهیم شد.
در حال حاضر، بخش بین الملل کنگره امام سجاد (ع) در بیش از ۲۰ کشور برگزار می شود.